فشار خون

معرفی بهترین مارک های فشار سنج عقربه ای

معرفی بهترین مارک فشارسنج عقربه ای خانگی و پزشکی

فشار خون یکی از مولفه‌های کلیدی در حفظ سلامت است که باید به‌طور دقیق و منظم کنترل شود؛ به‌ویژه در افراد مسن، بیماران قلبی-عروقی و افرادی که دارای پیش‌زمینه‌های خانوادگی هستند. برای این کار، انواع فشارسنج عقربه ای در بازار ارائه شده است که در دو نوع پزشکی و خانگی عرضه می‌شوند.

با توجه به اهمیت دقت نتایج و جلوگیری از تشخیص اشتباه، لازم است که در هنگام خرید به کیفیت محصول و معتبر بودن برند آن توجه کنید. بر همین اساس، در این مقاله از زیمانو قصد داریم با معرفی بهترین مارک فشار سنج عقربه ای پزشکی و خانگی، به شما در مدیریت بهتر وضعیت فشار خون کمک کنیم.

معرفی بهترین مارک فشار سنج عقربه ای

اگر فشارسنج عقربه ای شما از اعتبار و کیفیت لازم برخوردار نباشد، نتایج آن می‌تواند منجر به تشخیص اشتباه و درمان نامناسب شود. به همین خاطر باید به‌دنبال بهترین مارک فشار سنج عقربه‌ ای باشید، اگر به دنبال آشنایی با بهترین فشارسنج‌های خانگی هستید کلیک کنید. در این بخش می‌خواهیم ۳ مورد از بهترین دستگاه فشار سنج عقربه ای را به شما معرفی کنیم: 

bwell

فشارسنج عقربه ای بی ول (B.Well)

فشارسنج عقربه ای بی ول از ساخته‌های کشور سوئیس است که کیفیت قطعات به‌کار رفته در آن بسیار بالا است؛ به همین دلیل عمر بالایی دارد. همچنین به‌خاطر صفحه نمایش بزرگی که فشارسنج‌های بی ول دارند، کار کردن با آن‌ها راحت است. در صورت خرید فشارسنج عقربه ای بی ول از زیمانو، می‌توانید از ۲ سال گارانتی تعویض نیز بهره‌مند شوید.

یکی از دلایلی که برند بی ول در لیست بهترین دستگاه فشار خون عقربه ای قرار دارد، قیمت مناسب و مقرون به صرف محصولات آن است.

easylife

فشارسنج عقربه ای ریشتر

اگر به دنبال بهترین برند فشارسنج عقربه ای باشید، قطعا ریشتر جزو حرفه ای ترین برندهاست. فشارسنج آلمانی ریشتر جزو پر طرفدار ترین انواع فشارسنج عقربه ای است. به علت کیفیت بالا و دقت بسیار منحصر به فرد، قیمت محصولات این برند نسبت به برخی برندهای دیگر مثل بی ول و ایزی لایف، بالاتر است.

فشارسنج عقربه ای ایزی لایف (Easy Life)

فشارسنج عقربه ای ایزی لایف ساخت کشور چین است که تحت لیسانس کشور انگلیس تولید می‌شود. این محصول از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، به همین خاطر دوام بسیار بالایی دارد و در جابجایی و حمل و نقل دیرتر آسیب می‌بیند. 

علاوه‌براین، وزن پایینی دارد، دقت اندازه‌گیری در آن بالا است و دارای ۲ سال گارانتی تعویض است. در نتیجه اگر دستگاه شما بعد از خرید دچار مشکل شد، می‌توانید تا زمان مشخص برای تعویض آن اقدام کنید. یکی از ویژگی های بارز برند ایزی لایف، قیمت پایین محصولات آن می‌باشد؛ اگر بودجه شما در خرید دستگاه فشار عقربه ای محدود است، ایزی لایف گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

emperial

فشارسنج عقربه ای امپریال (Imperial)

فشارسنج عقربه ای امپریال یکی دیگر از بهترین مارک‌های فشارسنج عقربه‌ ای است که ساخت کشور چین است و تحت لیسانس کشور آمریکا تولید می‌شود. این فشارسنج دقت اندازه‌گیری مناسبی دارد؛ البته در مقایسه با برند ایزی لایف، کیفیت ساخت آن پایین‌تر است؛ اما در مقابل، قیمت پایین‌تری دارد و برای استفاده‌های روزمره بسیار مناسب است. به‌علاوه اینکه به‌خاطر لاتکس بودن جنس کاف بازویی، استفاده از آن بسیار راحت است.

هر یک از این ۳ برند از بهترین مارک فشارسنج عقربه ای خانگی و پزشکی هستند که بسته به نیاز و بودجه‌ای که دارید، می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. 

برای خرید فشارسنج در انواع برندهای مختلف می‌توانید به فروشگاه زیمانو مراجعه کنید.

خرید انواع فشارسنج عقربه ای از زیمانو

ویژگی های بهترین فشارسنج عقربه ای چیست؟

بهترین مارک دستگاه فشار خون عقربه ای، فشارسنجی است که استفاده از آن راحت باشد و بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن، به‌شکلی دقیق میزان فشار خون را اندازه‌گیری کند. به همین خاطر در هنگام خرید بهترین مارک فشارسنج عقربه ای خانگی یا پزشکی، ویژگی‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • وزن پایین
  • کیفیت گوشی پزشکی
  • قیمت مناسب
  • کیفیت کاف بازویی
  • مانومتر عقربه ای با کیفیت

وزن پایین

یکی از مزیت‌های مهم استفاده از بهترین فشارسنج عقربه ای، وزن پایین آن است؛ زیرا در این صورت می‌توانید به‌راحتی آن را حمل کنید. بنابراین چه به‌عنوان پزشک بخواهید به منزل بیماران خود مراجعه کنید چه برای مصارف خانگی به‌دنبال بهترین برند فشارسنج عقربه ای باشید، باید در هنگام خرید به پایین بودن وزن آن توجه کنید.

کیفیت گوشی پزشکی

بهترین مارک فشار سنج عقربه ای پزشکی و یا خانگی، فشار سنجی است که گوشی پزشکی باکیفیتی داشته باشد؛ به این ترتیب می‌توانید صدای جریان خون را دقیق‌تر بشنوید و میزان فشار خون را با خطای کمتری ثبت کنید.

گوشی‌های پزشکی در دو نوع عادی و دوبل در بازار وجود دارد:

گوشی پزشکی عادی: گوشی پزشکی عادی در مقایسه با نوع دوبل آن از قیمت مناسب‌تری برخوردار است، اما کیفیت صدای شنیده شده در آن، ضعیف‌تر است.

گوشی پزشکی دوبل: در گوشی پزشکی دوبل، دو سطح حساسیت صوتی وجود دارد. به همین خاطر می‌توانید صداها با فرکانس‌های مختلف را بشنوید. در نتیجه اگر محدودیتی در هزینه‌ها ندارید، برای خرید بهترین فشارسنج پزشکی یا خانگی به‌سراغ فشارسنجی بروید که گوشی پزشکی دوبل دارد.

پمپ نرم و با کیفیت

بهترین دستگاه فشارسنج عقربه ای، باید دارای پمپ هوایی باشد که نه خیلی نرم و نه خیلی سفت باشد. در صورتی که این ویژگی را نداشته باشد، هنگام استفاده دچار مشکل خواهید شد.

قیمت مناسب

همیشه در هنگام خرید هر محصول، قیمت از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده است که می‌تواند در انتخاب بهترین مارک فشارسنج عقربه ای خانگی یا پزشکی تاثیرگذار باشد. طبیعی است که فشارسنج‌های باکیفیت قیمت بالاتری نیز داشته باشند. قیمت بهترین فشارسنج عقربه ای و حرفه ای ترین آن ممکن است تا بالای 5 میلیون تومان هم فراتر برود. اما با این حال، پیش از خرید حتما به معتبر بودن فروشگاه ارائه‌کننده توجه کنید تا از شما سوء استفاده نشود.

کیفیت کاف بازویی

یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب بهترین مارک دستگاه فشار خون عقربه ای، توجه به کیفیت کاف بازویی است؛ زیرا یک کاف باکیفیت دوام بیشتری دارد و دقیق‌تر می‌تواند وضعیت فشار خون را اندازه‌گیری کند. 

مانومتر عقربه ای با کیفیت

اگر مانومتر عقربه ای از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، نتایج اندازه‌گیری آن نمی‌تواند معتبر و قابل اعتماد باشد. به‌ همین خاطر باید صفحه نمایش آن باید به‌راحتی برای افراد قابل خواندن و تفسیر باشد.

برای مشاهده انواع مختلف فشارسنج عقربه ای کلیک کنید.  

مزیت استفاده از فشارسنج عقربه ای چیست؟

استفاده از فشارسنج عقربه ای بسیار ساده است و به‌راحتی می‌توان فشار خون را اندازه‌گیری کرد. علاوه‌براین، کار کردن با آن به برق یا باتری نیاز ندارد. به همین خاطر در هر جایی که باشید، می‌توانید از فشارسنج عقربه ای استفاده کنید.

دیگر مزایای استفاده از فشارسنج عقربه ای عبارتند از:

  • دوام و مقاومت بالا
  • قابلیت کالیبراسیون
  • قیمت مناسب‌
  • دقت بالا
  • حمل و نقل آسان
  • تعویض راحت قطعات

مکانیسم فشار سنج عقربه ای چگونه است؟

فشار سنج عقربه ای از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • مانومتر
  • کاف
  • تیوب هوا
  • پمپ هوا 
  • ولو
  • استتوسکوپ

این دستگاه بر اساس اصول فیزیکی کار می‌کند؛ به‌صورتی که وقتی کاف بر دور بازو یا مچ فرد بسته می‌شود، فشار خون در رگ‌ها افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط، فردی که فشار خون را اندازه می‌گیرد به کمک استتوسکوپ صدای جریان خون در رگ‌ها را گوش می‌کند و عددی که عقربه مانومتر نشان می‌دهد را یادداشت می‌کند. به این ترتیب میزان فشار سیستولیک و دیاستولیک مشخص می‌شود. اگر این دستگاه فشار را دارید اما نمی‌دونید چطور کار می‌کند، آشنایی با نحوه استفاده از فشارسنج عقربه ای به شما کمک می‌کند.

Blood pressure monitoring

منظور از فشار سیستولیک، بیشترین فشاری است که قلب در حالت انقباض دارد. در مقابل، فشار دیاستولیک، کمترین فشاری است که قلب در زمان استراحت دارد.

بعد از اینکه اندازه فشار خون یادداشت شد، کاف از دور بازو یا مچ فرد باز می‌شود و فشار موجود در کاف کمتر می‌شود. 

با انتخاب بهترین فشارسنج عقربه ای، از سلامت فشار خون خود مطمئن شوید!

بررسی و تنظیم فشار خون، یکی از فاکتورهای کلیدی در حفظ و بهبود سلامت افراد است که برای این کار، استفاده از دستگاه‌های دقیق و معتبر اهمیت زیادی دارد. در این مقاله از زیمانو، ویژگی‌های بهترین فشار سنج عقربه ای را بررسی کردیم و ۳ برند مطرح و معتبر ایزی لایف، امپریال و بی ول را به شما معرفی کردیم، تمام این دستگاه‌ها را در کنار سایر تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود می‌توانید از ما خریداری کنید. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات بتوانید بهترین دستگاه فشار سنج عقربه ای را خریداری کنید و به حفظ سلامتی خود کمک کنید. اگر هنوز به جواب سوال خود نرسیدید می‌توانید از پشتیبانی زیمانو کمک بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *