سلامت جنسی, کیفیت رابطه جنسی

نکات مهم در خرید و استفاده از کاندوم

خرید کاندم تاخیری

خرید کاندوم

خرید کاندوم: امروزه هدف از ایجاد یک رابطه ایمن تنها به پیشگیری و جلوگیری از بارداری ختم نمی شود. داشتن یک رابطه سالم و لذتبخش که بتواند از بروز انواع بیماری های ویروسی و مقاربتی نیز جلوگیری نماید، هدف هر شخصی است. در حال حاضر محصولات مراقبتی و پیشگیری از بارداری متعددی در بازار وجود دارد که از جمله محبوب ترین آنها می توان به کاندوم ها اشاره نمود.

کاندوم نوعی پوشش است که در دسته محصولات جلوگیری از بارداری قرار می گیرد و در واقع تنها نوع محصولات پیشگیری از بارداری است که هم می تواند از بارداری جلوگیری کرده و هم از انتقال عفونت های مقاربتی و بیماری های جنسی محافظت نماید.

کاندوم ها از جنس لاتکس بسیار نازک، پلی ایزوپرن یا پلی اورتان ساخته شده اند و برای جلوگیری از تماس مایع منی با شریک جنسی شما طراحی شده اند.

اما اگر دنبال این هستید که بدانید:

  • کدام کاندوم خوب است؟

برای خرید کاندوم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

انواع کاندوم

بطور کلی و جدا از مدل های مختلف کاندوم که در عناوین بعدی به آن نیز خواهیم پرداخت، دو نوع کاندوم در بازار جهانی وجود دارد:

  • کاندوم های خارجی که روی آلت تناسلی پوشیده می شوند و اصطلاحاً به کاندوم های مردانه معروف هستند.
  • کاندوم هایی که در داخل واژن استفاده می شوند که در واقع کاندوم زنانه نامیده می شوند.

 

انواع مختلف کاندوم های خارجی

پس از انتخاب چندین مارک و برند مختلف کاندوم متناسب با اندازه آلت تناسلی فرد، ممکن است لازم باشد تعدادی از آنها را خریداری و امتحان کند. اینکار به شخص فرصتی می دهد تا بداند بهترین برند کاندوم  از لحاظ تناسب، راحتی و حساسیت کدام است.

همچنین باید گفت که علاوه بر سایز کاندوم ، چند ویژگی دیگر نیز وجود دارد که لازم است آنها را نیز در خرید کاندوم نظر گرفت:

  • مواد: ساختار کاندوم شامل لاتکس، پلی اورتان، پلی ایزوپرن، و پوست بره است. ممکن است فرد مجبور باشد چندین کاندوم ساخته شده از مواد مختلف را امتحان کند تا بتواند راحت ترین کاندوم را برای خود انتخاب کند.
  • طراحی: کاندوم ها در بافت ها و اشکال مختلف موجود هستند و ممکن است هر فرد یکی از این کاندوم ها را بیشتر از سایرین ترجیح دهد.
  • روان کننده های داخلی: بسیاری از برندهای کاندوم، از روان کننده ها استفاده می کنند. این مواد ممکن است حساسیت و لذت را برای فرد یا شریک جنسی او افزایش یا کاهش دهد.

 

مدل های مختلف کاندوم

این محصول نیز مانند بسیاری از محصولات بهداشتی و شخصی دارای مدل ها با طراحی های متنوع می باشد که قطعاً هر کدام از آنها دارای کاربردی خاص و مخصوص به خود هستند. در ادامه به معرفی برخی از محبوب ترین مدل های کاندوم خواهیم پرداخت:

 

کاندوم های درخشنده در تاریکی

این مدل کاندوم مانند سایر مدل ها برای کمک به جلوگیری از بارداری و بیماری های مقاربتی و همچنین مورد تایید FDA هستند. برای درخشش آنها کافی است که قبل از پوشیدن کاندوم ، حداقل 30 ثانیه آن را در معرض منبع نور قرار دهید.

این مدل کاندوم ها غیر سمی هستند و در سه لایه ساخته می شوند. لایه های داخلی و خارجی از لاتکس معمولی تشکیل شده است. این ماده در محصولات لاستیکی یافت می شود و لایه سوم که بین دو لایه اول و سوم مهر و موم شده است، حاوی رنگ ایمنی است که می درخشد.

 

کاندوم های طعم دار

بسیاری از برندهای تولید کننده کاندوم، طعم‌های عالی و بوهای جذابی را به محصولات خود اضافه می‌کنند. طعم ها و اسانس ها یا به روان کننده اضافه می شود یا روی کاندوم پوشانده می شود.

در این نوع کاندوم های طعم دار اغلب از طعم هایی مانند نعناع، ​​انگور، پرتقال، موز، توت فرنگی، آدامس حبابی، شکلات، وانیل، بیکن و کولا استفاده می شود. همچنین گاهی اوقات آنها را مطابق با طعم، رنگ می کنند، مانند زرد برای موز و قرمز برای توت فرنگی.

از کاندوم های طعم دار معمولاً در روابط جنسی دهانی استفاده می شود.

 

خرید کاندوم های از بین برنده اسپرم یا اسپرم کش

در ساختار این نوع کاندوم ها در واقع از ماده ای به نام نانوکسینول استفاده می شود که قابلیت از بین بردن اسپرم را در مایع منی دارد.

 

خرید کاندوم های تاخیری

در این نوع کاندوم اغلب از بی حس کننده هایی مانند لوبریکانت و … استفاده می شود که می تواند به بی حس کردن آلت تناسلی مدت زمان رابطه را افزایش دهد.

 

خرید کاندوم خاردار یا بافت دار

خارها یا بافت های برآمده روی کاندوم، شکل و بافتی دارند و طوری طراحی شده اند تا لذت یک یا هر دو طرف را افزایش دهند. این نوع کاندوم های دارای:

دنده ها: برخی از این کاندوم ها دارای دو بخش دنده در بالا و در پایین خود هستند. این دنده ها تحریک را افزایش داده، که می تواند نفوذ را لذت بخش تر کند.

خارها: در کاندوم های خاردار، زمانی که خارهای برجسته در داخل قرار دارند، به معنای افزایش لذت فردی است که از کاندوم خارجی استفاده می کند و هنگامی که خارها در خارج قرار بگیرند، قرار است تحریک بیشتری برای شریک جنسی ایجاد نمایند.

این کاندوم‌ ها معمولاً پهن‌تر هستند، نوک‌های حباب‌مانندی دارند و شکل کانتوری بیشتری دارند تا راحتی و لذت را برای فردی که از آن استفاده می‌کند، افزایش دهد.

 

خرید کاندوم های حرارتی

کاندوم های حرارتی معمولاً از لاتکس نازک تر ساخته می شوند. این امر می تواند به افزایش حس طرفین کمک کند. آنها معمولاً حاوی یک روان کننده گرم کننده هستند که توسط رطوبت طبیعی بدن فعال می شود، بنابراین در طول رابطه جنسی گرم می شود.

 

خرید کاندوم فضایی

کاندوم فضایی انواع مختلفی دارد اما تمامی مدل های آن دارای خارها و نقاط برجسته زیادی برای تحریک واژن و نقطه جی بانوان می باشد. از جمله مدل های مختلف کاندوم فضایی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاندوم شمشیری
  • کاندوم چرخشی
  • کاندوم اره ماهی
  • کاندوم طوق دار
  • کاندوم دکمه ای

 

کاندوم های رنگی

این نوع کاندوم ها تقریباً در هر رنگی موجود هستند و تنوع در آنها بسیار زیاد می باشد، بطوریکه حتی می توان کاندوم هایی با چند رنگ را نیز در بین آنها پیدا نمود. استفاده از این نوع کاندوم می توان بسیار جالب و سرگرم کننده باشد.

 

خرید کاندوم های لذت بخش

ایده این نوع کاندوم ها این است که با نوک های بزرگ و کیسه مانند موجب اصطکاک بیشتر شده و لذت رابطه را افزایش دهند. در واقع لاتکس اضافی نوک آلت تناسلی را تحریک می کند و موجب افزایش لذت می شود.

 

خرید کاندوم نعنایی

کاندومی بدون روغن و پوشیده شده با پودری که طعم شیرین و نعناع را یادآوری می‌کند. این کاندوم ها سبز رنگ هستند و با فرمول بدون قند ساخته شده اند.

این کاندوم ها کمی پهن تر از حد معمول هستند. آنها یک نوک گشاد دارند که کمی بیرون می‌آید و به شخصی که آنها را می‌پوشد، احساس افزایش طول نیز می‌دهد.

 

نحوه استفاده از کاندوم

  1. برای استفاده صحیح از کاندوم می توان موارد زیر را به ترتیب طی نمود و رابطه جنسی کم خطری را تجربه کرد:

بعد از خرید کاندوم، ابتدا آن را از بسته بیرون آورده و احتیاط شود که با جواهرات یا ناخن پاره نشود.

  1. سپس باید کاندوم را روی نوک آلت تناسلی در حالت نعوظ قرار داد.
  2. اگر در انتهای کاندوم یک پستانک وجود دارد، از انگشت شست و اشاره برای فشار دادن هوای آن استفاده شود.
  3. حال باید کاندوم را به آرامی به سمت پایین آلت تناسلی کشید.
  4. اگر کاندوم پایین نرود به این معناست که بصورت پشت و رو پوشیده شده است. در این حالت بهتر است که کاندوم تعویض شود.
  5. بعد از رابطه جنسی باید آلت تناسلی را در حالی که هنوز نعوظ است بیرون آورده و آن را در قاعده آلت نگه داشت.
  6. حال باید کاندوم را با احتیاط از آلت تناسلی خارج نمود.
  7. کاندوم را باید در سطل زباله انداخت، نه در توالت و … .

 

عملکرد کاندوم

همانطور که در بخش های قبلی به ان اشاره شد،  کاندوم در حالت کلی یک روش پیشگیری از بارداری است و از لاتکس بسیار نازک، پلی اورتان یا پلی ایزوپرن ساخته شده و موجب جلوگیری از برخورد اسپرم با تخمک می شود؛ اما این تمام قابلیت استفاده از کاندوم برای افراد نیست.

کاندوم ها می توانند در صورت استفاده صحیح در رابطه جنسی واژینال، مقعدی و دهانی، از شرکای جنسی در برابر بیماری های مقاربتی نیز محافظت کنند.

طبق تحقیقات صورت گرفته، در صورت استفاده صحیح در هر بار رابطه جنسی، کاندوم مردانه می تواند تا 98 درصد در پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی موثر عمل کند. به بیان ساده تر از هر 100 زوجی که در یک بازه زمانی از کاندوم مردانه به عنوان پیشگیری از بارداری استفاده می کنند فقط 2 زوج باردار می شوند.

 

نکات قابل توجه در زمان استفاده از کاندوم

بطور کلی در زمان استفاده از تمام محصولات باید به نکات و موارد مربوط به هر محصول دقت نمود چرا که این امر می تواند کارایی محصول را بیشتر کرده و در بعضی از محصولات عمر مفید آن را نیز افزایش دهد. در مورد استفاده از خرید کاندوم و استفاده از آن نیز بهتر است به موارد زیر توجه بیشتری شود:

  • محصولات بر پایه روغن مانند مرطوب کننده ها، لوسیون ها، وازلین ها و … می توانند به کاندوم های لاتکس و پلی ایزوپرن آسیب برسانند، اما استفاده از آنها با کاندوم های پلی اورتان ایمن است.
  • استفاده از روان کننده های مبتنی بر آب در استفاده با همه کاندوم ها بی خطر است.
  • در برخی موارد ممکن است کاندوم در حین رابطه جنسی از بین برود یا پاره شود. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است برای پیشگیری از بارداری به قرص های اورژانسی و معاینه برای STI نیاز شود.
  • کاندوم ها باید در مکان هایی نگهداری شوند که نه خیلی گرم باشد و نه خیلی سرد، همچنین باید کاندوم را دور از سطوح تیز یا ناهموار که ممکن است آن را پاره یا فرسوده کنند، نگهداری شود.
  • گذاشتن کاندوم می تواند بخشی لذت بخش از رابطه جنسی باشد و نیازی به ایجاد وقفه ندارد.
  • در صورت بروز حساسیت به جنس کاندوم لاتکس، می توان به جای آن از کاندوم پلی اورتان یا پلی ایزوپرن استفاده نمود.
  • از هر کاندوم نباید بیش از یک بار استفاده نمود.
  • روی بسته بندی کاندوم ها تاریخ مصرف آنها ذکر شده است؛ ابداً نباید از کاندوم های تاریخ گذشته استفاده نمود.
  • توصیه می شود که افراد همیشه از کاندوم هایی استفاده کنند که دارای علامت بادبادک BSI و علامت CE روی بسته بندی خود هستند. این بدان معنی است که آنها با استانداردهای ایمنی بالاتری آزمایش شده اند.

راهنمای خرید کاندوم

در زمان خرید کاندوم مناسب، بهتر است افراد با برخی موارد آشنایی داشته باشند تا بتوانند کاندوم مناسبی را تهیه نمایند.

 

نحوه تشخیص سایز کاندوم

قبل از خرید کاندوم باید بدانید چه سایزی برای شما مناسب است. استفاده از یک کاندوم خیلی بزرگ می تواند موجب لیز خوردن آن شود و پوشیدن کاندوم خیلی کوچک می تواند باعث پارگی آن شود، بنابراین برای راحتی و محافظت بیشتر، کاندوم انتخابی باید اندازه مناسبی داشته باشند.

ما در این بخش مطالبی را برای انتخاب سایز مناسب کاندوم ارائه خواهیم داد:

 

اندازه گیری شخص

اندازه کاندوم بر اساس عرض و طول آلت تناسلی تعیین می شود. در واقع اندازه کاندوم بر اساس اندازه آلت تناسلی در حالت نعوظ فرد است؛ بنابراین فرد باید برای یافتن طول آلت تناسلی خود یک طرف خط کش را روی استخوان شرمگاهی خود گرفته و تا نوک آلت تناسلی خود اندازه بگیرد، همچنین برای تخمین عرض آلت خود، از یک تکه نخ یا یک نوار اندازه گیری نرم استفاده کند و به آرامی آن را در اطراف ضخیم ترین قسمت آلت تناسلی خود بپیچد، سپس طول رشته را اندازه بگیرد.

هنگامی که این دو اندازه گیری انجام شد، مارک های مختلف را بررسی کرده تا کاندوم سایز مناسب خود را انتخاب کند.

 

اندازه های مختلف کاندوم

سازندگان و تولیدکنندگان مختلف کاندوم، از اصطلاحات متفاوتی برای توصیف اندازه کاندوم شرکت خود استفاده می کنند که این مساله می تواند انتخاب اندازه مناسب را به یک چالش تبدیل کند.

به بیان دیگر همانطور که اغلب در مورد لباس های برندهای مختلف اتفاق می افتد، یک برند ممکن است یک کاندوم را با اندازه بزرگ بخواند، در حالی که دیگری ممکن است یک کاندوم با همان اندازه ها را به عنوان یک کاندوم با سایز استاندارد عرضه کند.

بنابراین حتماً فرد باید در هنگام مقایسه مارک های مختلف کاندوم، اندازه طول و عرض آلت خود را در نظر داشته باشد.

 

محل تهیه کاندوم

خیلی از افراد به دنبال راه حل خرید کاندوم هستند. اینکه “برای خرید کاندوم از داروخانه چه بگوییم ؟” یا “چگونه در داروخانه درخواست کاندوم کنیم” مشکل بسیاری از افراد است. بسته به قوانین مطرح شده از سوی هر کشور، کاندوم را می توان از مکان های متعددی تهیه نمود.

برای اینگونه افراد بهترین راه حل خرید اینترنتی کاندوم می باشد. ما در زیمانو امکانی فراهم کرده ایم که با خرید اینترنتی کاندوم از زیمانو، در تهران با پیک و در شهرستانها از طریق پست پیشتاز در سریع ترین زمان ممکن کاندوم خریداری شده را دریافت می کنید. نکته مهم ماجرا این است که بسته بندی کاملا بصورت محرمانه می باشد و جایی از بسته عنوان محصول خریداری شده درج نمی شود لذا کسی از محتویات بسته غیر از خود شما خبردار نمی شود.

برای مثال در برخی از کشورها که برای روابط جنسی آزاد مانعی وجود ندارد، می توان کاندوم را بصورت رایگان و از کلینیک ها و مراکز متعدد بهداشت دریافت نمود. اما در حالت کلی و در هر کشوری بطور معمول می توان از محل های زیر کاندوم را خریداری کرد:

  • داروخانه ها
  • فروشگاه های عرضه کننده لوازم بهداشتی و مراقبتی
  • سوپرمارکت ها
  • وب سایت های فروش آنلاین
  • برخی پمپ بنزین ها

قیمت خرید انواع کاندوم

قیمت انواع مختلف کاندوم به عوامل متعددی از جمله شرکت سازنده، نوع کاندوم، مواد استفاده شده در آن و … بستگی دارد. اما بطور کلی این قیمت در حال حاضر بین 120000 الی 300000 ریال می باشد.

 

خرید کاندوم و پیشگیری از بارداری

 

  • استفاده از کاندوم یا قرص؟

محققین طبق مطالعات خود بطور کلی و با در نظر گرفتن روند استفاده یکنواخت و منظم از این محصولات آمارهای زیر را در رابطه با استفاده از هر کدام از این محصولات ارائه داده اند:

  • قرص های ضد بارداری حدود 99.7 درصد موثر هستند.

کاندوم مردانه حدود 98 درصد موثر است.

باید بخاطر داشت که استفاده از قرص ها و داروها اغلب با عوارض جانبی همراه خواهد بود و ممکن است افراد گاهی مصرف آنها را فراموش نمایند.

 

  • بهترین کاندوم برای جلوگیری از بارداری

بطور کلی کاندوم ها در دسته محصولات پیشگیری از بارداری قرار دارند، بنابراین طبق آمار استفاده از انواع مختلف کاندوم بطور صحیح می تواند به جلوگیری از بارداری کمک نماید. اما شاید برخی از مدل ها مانند کاندوم های اسپرم کش بتوانند در این زمینه قوی تر عمل نمایند.

 

برترین برندهای کاندوم

در حال حاضر شرکت ها و تولیدکنندگان مختلف و بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که انواع مختلف کاندوم ها را تولید و به بازار جهانی عرضه می نمایند. اما باید توجه داشت که قطعاً کیفیت تمام تولیدکنندگان با یکدیگر برابر نبوده و بطور حتم برخی از شرکت ها محصولات با کیفیت تر و متنوع تری را عرضه می کنند. در ادامه به معرفی 3 برند برتر در حوزه تولید کاندوم خواهیم پرداخت:

 

کاندوم کاپوت

کاندوم کاپوت یکی از نام های آشنا در این حوزه می باشد که تقریبا تمام افراد نام آن را شنیده اند. کاندوم کاپوت با بیش از 80 سال سابقه در تولید این محصول در واقع یکی از محبوب ترین برندها در این صنعت بوده و دارای تنوع بسیار بالایی در تولید مدل های مختلف کاندوم می باشد. این شرکت با ارائه کاندوم مدل نان استاپ توانست بر محبوبیت خود بیفزاید.

 

کاندوم کدکس

شاید بتوان کاندوم کدکس را بهترین کاندوم در انواع کاندوم های حرارتی دانست. این کاندوم دارای ضخامت بسیار کم اما مقاومی است که می تواند به خوبی گرمای بدن افراد را بکدیگر منتقل نماید.

این کاندوم بسیار با کیفیت که در مدل های متنوع و در کشور چین تولید می شود، لیاقت آن را دارد که به عنوان بهترین مارک کاندوم از آن یاد شود. استفاده از لاتکس صد در صد و ضد حساسیت بودن و همچنین قیمت مقرون به صرفه کاندوم های کدکس موجب شده است تا این برند بتواند رکورد بیشترین فروش را از آن خود نماید.

پس اگر بدنبال خرید کاندوم ضد حساسیت هستید، کدکس بهترین گزینه هست.

 

مشکلات خرید کاندوم

از کجا میتوان کاندوم تهیه کرد. با توجه به فرهنگ دیرینه ایرانی ها، قطعاً همچنان صحبت و نشان دادن تمایل برای برقراری رابطه جنسی یک تابو محسوب می شود، بنابراین به هیچ عنوان جای تعجب نیست که خرید و تهیه کاندوم برای بسیاری از افراد سخت و همراه با حس شرمساری باشد.

شاید دیگر وقت آن رسیده باشد که افراد بدانند رابطه جنسی نیز مانند سایر نیازهای اولیه هر انسانی مهم و حائز اهمیت می باشد؛ بنابراین دیگر زمان آن رسیده است که تمام افراد جامعه با برقراری رابطه جنسی و تلاش برای مثبت نگری در این حوزه تلاش نمایند.

همچنین لازم به ذکر است که خرید محصولات مراقبتی و جلوگیری مانند کاندوم نه تنها مایه شرمساری و خجالت نیست، بلکه می تواند بینش و سطح درک و فرهنگ خریدار آن را نشان دهد؛ چرا که چنین شخصی فقط و فقط به داشتن رابطه جنسی با فردی دیگر فکر نکرده و مسائل مهمتری همچون سلامت جنسی و جلوگیری از گسترش بیماری های جنسی را نیز مد نظر قرار داده است.

البته امروزه به سادگی و با روش های مختلف از جمله روش زیر می توان از شدت یا حتی بروز حالت شرمساری و خجالت زدگی نیز جلوگیری نمود:

خریدکاندوم از فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی زیمانو

 

مزایا و معایب استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم نیز مانند هر محصول دیگری می تواند دارای مزایا و معایبی برای افراد باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

مزایای خرید و استفاده از کاندوم:

  • هنگامی که بطور صحیح و مداوم از کاندوم استفاده شود، افراد می توانند اطمینان داشته باشند که در مقابل بارداری بیماری های مقاربتی، از جمله کلامیدیا، سوزاک ، HIV و … بیمه هستند.
  • در هر لحظه می توان از کاندوم استفاده نمود بنابراین برای رابطه های جنسی برنامه ریزی نشده مناسب هستند.
  • در بیشتر موارد، استفاده از کاندوم عوارض پزشکی خاصی ندارد.
  • کاندوم ها در اشکال، اندازه ها و طعم های مختلف وجود دارد.
  • استفاده از آنها تقریباً آسان است.

 

برخی از معایب استفاده از کاندوم عبارتند از:

  • برخی از زوج ها معتقدند که استفاده از کاندوم در روند رابطه جنسی وقفه ایجاد می کند. البته برای دور زدن این موضوع می توان کاندوم را قبل از شروع رابطه پوشید.
  • بطور کلی کاندوم ها در رابطه بسیار قوی هستند اما در صورت عدم استفاده صحیح ممکن است شکافته یا پاره شوند. اگر این اتفاق برای شخصی تکرار شود، بهتر است چند بار استفاده از آن را تمرین کند تا به آن عادت نماید.
  • برخی از افراد ممکن است به لاتکس، پلاستیک یا اسپرم کش ها حساسیت داشته باشند.

 

آیا موردی وجود دارد که تاثیر کاندوم را مختل نماید؟  

گاهی اوقات ممکن است به دلایل زیر حتی با وجود استفاده از کاندوم مقداری از مایع منی به داخل واژن ریخته شود:

  • آلت تناسلی قبل از پوشیدن کاندوم ناحیه اطراف واژن را لمس کرده باشد.
  • کاندوم پاره یا سوراخ بوده باشد.
  • کاندوم با ناخن های تیز یا جواهرات آسیب دیده باشد.
  • استفاده از روان کننده های مبتنی بر روغن، مانند لوسیون، روغن بچه یا …، همراه با کاندوم های لاتکس یا پلی ایزوپرن می تواند به بافت و ساختار کاندوم آسیب وارد نماید.
  • استفاده از داروهای خاص برای بیماری هایی مانند برفک دهان که می تواند به کاندوم های لاتکس و پلی ایزوپرن آسیب رسانده و عملکرد صحیح آنها را مختل کند.

 

در پایان

قطعاً برای تجربه یک رابطه لذت بخش و ایمن، استفاده از یک کاندوم مناسب می تواند بهترین گزینه برای افراد باشد. در طول رابطه جنسی، کاندوم مردانه روی آلت تناسلی استفاده می شود تا از ورود منی به واژن زن در هنگام انزال جلوگیری نماید.

کاندوم ها انواع و سایز مختلفی دارند که افراد باید متناسب با سلیقه و سایز خود یکی از آنها را برای برقراری رابطه خود انتخاب و استفاده نماید. افراد می توانند در انتخاب و خرید کاندوم تنوع به خرج داده و در عین حال از خود و شریک جنسی خود  نیز محافظت کنند.

 

برای خرید اینترنتی کاندوم از زیمانو به این صفحه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *