درمان زخم, زخم بستر

تشک مواج چیست؟ قیمت و فواید تشک مواج

تشک مواج چیست

تشک مواج: تخت خواب ما می تواند محل آسایش و شفا باشد ، چه در حال بهبودی از آسیب یا بیماری یا به دلیل مشکلات حرکتی یا ضعف در حال درمان باشیم . متأسفانه ، حتی وقتی در تخت خواب خود قرار داریم ، ممکن است با عوارضی روبرو شویم که می تواند منجر به ناراحتی بیشتر و مانع بهبود ما شود، مانند زخم های فشاری یا همان زخم بستر که اکثریت آن را می شناسند.

برای آگاهی و اضطرار وجود فناوری تشک های موّاج، برای شروع خوب است کمی با بیماری زخم بستر و سپس با کاربرد اینگونه تشک ها در درمان و پیشگیری بیماری آشنا شوید.

 

زخم بستر چیست ؟

زخم های فشاری یا Pressure ulcers ، یا زخم بستر Bed sores زمانی به وجود می آید که پوست و بافت نرم بدن بر روی سطح سخت تر مانند صندلی یا تخت خواب برای مدت زمان طولانی قرار گیرد، این فشار طولانی مدت باعث کاهش خونرسانی به آن ناحیه می‌شود. کاهش خونرسانی می‌تواند باعث آسیب دیدن بافت پوست در این ناحیه و حتی مرگ سلول های پوست و بافت نرم شود.

 

فواید تشک مواج

تشک های موّاج به طور معمول توسط بیمارستان و مراکز مراقبت مورد استفاده قرار می گیرند تا به بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به زخم های فشاری و زخم بستر ناشی از زخم های فشاری هستند ، کمک کنند. این تشک های طبی برای تغییر نقاط فشار ، بهبود تحرک و تسهیل استراحت و آرامش طراحی شده اند.

تشک مواج به طور منظم موقعیت بدن را تغییر می دهد تا فشار زیاد روی قسمت هایی از بدن که مستعد زخم های فشاری هستند مانند باسن ، آرنج ، کمر و … ایجاد نشود.

کیسه های پر از هوا در داخل تشک نه تنها به محافظت در برابر زخم های فشاری کمک می کند ، بلکه به بدن اجازه می دهد تا راحت حرکت کند در حالی که احساس می کند در هوا شناور است. این باعث ایجاد یک خواب خوب می شود ، که یک عامل بسیار مهم برای سلامتی ما است.

 

جریان هوای موجود در تشک مواج، فشار را برطرف می کنند

  شاید قبلا دیده باشید که اینگونه تشک ها شامل یک ردیف از سلول های جانبی هوا هستند که مرتب میزان پر بودن هوا را متناوب می کنند. جریان هوا توسط یک واحد پمپ که به تشک متصل است کنترل می شود. این دستگاه نسبتا بدون مزاحمت است و مقدار کمی سر و صدا را منتشر می کند و معمولا پای تخت قرار می گیرد.

همانطور که سلول ها به آرامی متورم می شوند ، از بدن بیمار حمایت می کنند. همانطور که باد می شود ، باعث تسکین پوست بالای آنها می شود. این دو چرخه ثابت حمایت و تسکین به این معنی است که حرکتی در پوست وجود دارد که  جریان خون را در پوست تحریک می کند ، که برای حفظ بافت سالم مهم است.

به عبارتی دیگر تشک مواج برای درمان زخم های فشاری توسعه یافته و همچنین جلوگیری از آنها استفاده می شود. یک مزیت بزرگ تشک مواج این است که نیازی به جابجایی بیمار نیست و پمپ باد متناوب این کار را به طور خودکار انجام می دهد.

 

طرز کار

تشک های مواج شامل یک عدد تشک می باشند، که قابلیت گردش هوا در فضای داخلی تشک را دارد و همچنین دارای دستگاه پمپی است که توسط برق کار میکند به صورتی که از طریق دو عدد شیلنگ مخصوص تشک متصل شده و عملیات گردش هوا در داخل تشک را انجام می دهد.

تشک مواج به دلیل دارا بودن قابلیت چرخش هوا باعث می شود که در قسمت زیر بیمار هوا جریان داشته باشد ، به گونه ای که  یک ردیف از تشک خالی از هوا می شود ردیف دیگر پر می شود و بدین ترتیب فضاهایی در قسمت زیر بیمار ایجاد می شود که هوا  ازآن فضاها رد و بدل می شود  این امر باعث می شود که قسمت زیرین بیمار دچار تعریق نشود و زخم بستر به وجود نیاید.

خرید تشک مواج با بهترین قیمت و کیفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *