مراقبت از بدن, دردهای بدن

برای کمر درد چی خوبه؟ (راهنمای کامل و جامع درمان)

علل و درمان های درد کمر و ستون فقرات

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که برای کمر درد چی خوبه؟ امروزه جوانان و سالمندان زیادی به کمر درد مبتلا می شوند. برای درمان کمر درد روش ها و تکنیک های زیادی مانند استفاده از کمربند طبی، کیسه یخ، شل کننده ها و … وجود دارد. اما این مسئله که هر یک از این روش ها را بر اساس اصولی بودن به خوبی بشناسید و سپس آنها را برای درمان درد کمر به کار بگیرید اهمیت زیادی دارد. افرادی که مشاغل سختی دارند و کارهایشان سنگین می باشد معمولا بیشتر دچار کمر درد می شوند. همچنین افرادی نیز که فعالیت شان زیاد نیست و بیشتر پشت میز می‌ نشیند در معرض این ریسک قرار دارند.

کمر درد چطور درمان می شود ؟

برای کمر درد چی خوبه و باید چه کار کنیم ؟

خیلی از اوقات کمر درد با حرکت ناگهانی که فرد انجام می دهد آغاز می گردد. برای اینکه بدانیم برای درد کمر چی خوبه در ادامه تمامی روش ها و تکنیک های درمان درد کمر را معرفی می‌ کنیم.

نقش کیسه یخ در کاهش درد کمر

آیا مایل هستید بدانید برای کمر درد چی خوبه و چطور می توانید در سه روز کمر درد خود را کاهش یا درمان کنید؟ در صورتی که پاسختان بلی است یکی از بهترین پیشنهاد ها استفاده از کیسه یخ می باشد. کیسه های یخ یکی از وسیله های پزشکی هستند که برای درمان درد کمر بسیار عالی می باشند. بسیاری از افرادی که نمی دانند برای درد کمر چی خوبه بهتر است که در ابتدای درمان از کیسه های یخ استفاده کنند. این کیسه ها را از داروخانه می توانید تهیه کنید. زمانی که درد کمرتان آغاز می ‌شود کیسه ها را باید روی محل درد بگذارید. به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا کیسه ها روی محل درد بمانند تا درد را کاهش دهند. سرمای مورد نیاز برای تسکین درد در این کیسه ها وجود دارد. کیسه های یخ برای درمان درد کمر مزیت زیادی دارند و به همین دلیل توسط بسیاری از بیماران استفاده می شوند.

شل کننده ها چرا برای کمر درد استفاده می شوند ؟

داروهای شل کننده مسکن و عضلانی به عنوان یکی دیگر از روش های کمر درد شناخته می شوند. در بین انواع پرسش هایی که افراد می پرسند و می خواهند بدانند که برای کمر درد چی خوبه می توانیم داروهای شل کننده را پیشنهاد دهیم. داروهای شل کننده موجب شل شدن عضلات کمر می گردند. البته باید بدانید که مشکل کمر درد به صورت ریشه ‌ای با این روش درمان نمی شود. داروهای شل کننده برای عضلات به عنوان آرام بخش شناخته می‌ شوند و بهتر است که پیش از خوابیدن آنها را استفاده کنیم.

این نمونه از داروها را بدون ارائه نسخه پزشک به راحتی می توانید تهیه نمایید گرچه مجموعه زیمانو توصیه میکند قبل از هر اقدامی با پزشک متخصص خود حتما مشورت کنید.

اگر از پزشک تان بپرسید که برای درد کمر چی خوبه، بدون شک داروهای شل کننده یکی از توصیه های اصلی اش است. زمانی که بیمار داروی شل کننده را مصرف می کند باید استراحت نماید. اگر چه می توانید به فعالیت های روزمره تان ادامه دهید. ولی فعالیت هایتان ترجیحا سنگین نباشد. عضلات شل شده دیگر نمی ‌توانند مانند قبل منقبض شوند. به همین دلیل فشار مستقیم روی هر یک از آنها موجب دیسک مهره ای خواهد شد. همچنین اگر نمی توانید سه روز اول بعد از تزریق این داروها استراحت کنید پیش از خواب بجای تزریق از قرص های شل کننده استفاده نمایید. در نظر داشته باشید داروهای شل کننده روشی کوتاه مدت برای رفع کمر درد می باشند.

[ux_products ids=”15620,15604,15115,4182,3986,4010″]

نقش داروهای مسکن جهت درمان کمر درد

بسیاری از افراد می خواهند بدانند که برای درد کمر چی خوبه و چه روشی از تمامی روش ها ساده تر است، برای آنها قرص های مسکن انتخاب مناسبی هستند. این قرص‌ ها درد را آرام می کنند و همچنین التهاب را درمان خواهند کرد. قرص های ایبوپروفن را دقت داشته باشید که باید همراه با غذا میل کنید. در صورت نیاز می توانید آنها را به مدت یک هفته مصرف نمایید. هر بیماری که کمر درد دارد  نیاز نیست این نوع از قرص ها را استفاده کند. به همین دلیل پیش از اینکه قرص ها را استفاده کنیم باید با پزشک خود مشورت نماییم. از استامینوفن که خواص ضد التهابی دارد نیز می توانید برای کاهش درد استفاده نمایید.

برای کمر درد چی خوبه؟

برای کمر درد چی خوبه و چگونه باید بخوابیم ؟

اگر می خواهیم بدانیم برای کمر درد چی خوبه باید در مورد رعایت طرز صحیح خوابیدن اطلاعات دقیقی داشته باشیم. روش های خواب برای درمان کمر درد متقاوت بوده اما به استفاده از بالش طبی و بطور کل کالای خواب طبی در تمام آن ها تاکید شده است. در زیر به برخی از این روش ها می پردازیم:

1. خوابیدن به پهلو

خوابیدن به پهلو با استفاده از بالش که بین زانوها قرار می گیرد روش مناسبی برای درمان درد کمر نیست. به همین دلیل اگر می خواهیم بدانیم برای درد کمر چی خوبه، این روش را نباید به کار بگیریم. خوابیدن به پهلو یکی از بهترین موقعیت های خواب است. اما امکان دارد که به ستون فقرات آسیب وارد کند. در واقع این موقعیت خواب روی کمر فشار زیادی وارد می کند. به همین دلیل خوابیدن به پهلو را برای درمان درد کمر فراموش کنید. خوابیدن به پشت با استفاده از زانوها یکی از بهترین روش های خواب جهت درمان کمر درد است.

2. به پشت خوابیدن

بسیاری از بیماران زمان مراجعه به پزشک پرسش اصلی شان این است که برای درد کمر چی خوبه و چطور باید بخوابند. در این موقعیت وزن بدن به خوبی در بخش های متنوع توزیع می شود. همین امر موجب می گردد که فشار روی کمر کاهش پیدا کند. در این موقعیت خواب وزن گردن، سر و ستون فقرات هماهنگ می شود. اگر یک بالش کوچک را زیر زانو قرار دهیم می ‌توانیم پشتیبان اضافه برای بدن خود فراهم کنیم. گودی طبیعی ستون فقرات با استفاده از این روش حفظ می شود. خواب در موقعیت جنینی یکی از دیگر روش هایی است که برای کمر درد بی نظیر است.

3. خوابیدن به صورت جنینی

در صورتی که شما فتق دیسک کمر دارید و می خواهید بدانید که برای برای کمر درد چی خوبه خوابیدن به صورت جنینی را پیشنهاد می دهیم. خوابیدن به پهلو با زانویی که گره خورده است درد ستون فقرات را کاهش می دهد. در واقع شما با استفاده از این روش می توانید مفاصل خود را باز کنید تا درد کمرتان کاهش پیدا کند.

4. خوابیدن روی قسمت جلویی بدن

خوابیدن روی قسمت جلوی بدن به گونه ای که سر رو به پایین باشد از دیگر روش های درمان کمر درد است. این حالت موجب چرخش ستون فقرات خواهد شد. وزن اضافی که روی گردن وجود دارد در این روش از بین می رود. جهت اجتناب از آسیب ستون فقرات باید به گونه ‌ای دراز بکشیم که صورت مان به سمت پایین قرار بگیرد و حتی الامکان از بالش دور گردنی استفاده کنید.

برای درمان کمر درد چه کار کنیم ؟

حرکات کششی و درمان کمر درد

برای کمر درد چی خوبه و چه حرکاتی باعث میشه درد کمر کمتر بشه ؟ حرکات کششی بهترین حرکاتی هستند که درد کمر را بهبود می بخشند. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به طور دائم در یکجا ساکن نباشیم. استراحت طولانی مدت به کمر درد شما کمکی نمی کند. به همین دلیل تلاش کنید تا تمامی اقدامات روزمره تان را به صورت اصولی انجام دهید. انجام دادن حرکات کششی مانع گرفتگی عضلات می‌ گردد. زمانی که دیسک بیرون می زند، ورزش های سخت را کنار بگذارید. ورزش های آبی اگر زیر نظر متخصص انجام شود بسیار مفید هستند. اگر با هر یک از ورزش ها کمر دردتان بیشتر می شود نباید آن ورزش را ادامه دهید. ورزش های مناسب درمان و کاهش درد کمر را انجام دهید تا سریعتر بهبودی لازم را کسب نمایید.

 

برای کمر درد چی خوبه و چرا باید کفش مناسب بپوشیم ؟

کفش های زیادی هستند که برای درمان کمر درد استفاده می شوند. به همین دلیل در بین انواع کفش ها افراد برایشان این پرسش به وجود می آید که برای درد کمر چی خوبه و چه کفشی را بهتر است بپوشند. پوشیدن کفش نامناسب موجب خواهد شد که باسن، پا و کمر در وضعیت نامناسبی قرار بگیرند. وضعیت نادرست هر یک از بخش های نامبرده امکان دارد که به کمر درد منجر گردد. کفش های پاشنه بلند و کفش هایی که بسیار تنگ هستند را به هیچ عنوان نباید بپوشید. اگر کفش شما پشتیبانی ضعیفی دارد ترجیحا دیگر آن را نپوشید یا حداقل از کفی طبی استفاده کنید.

برای درد کمر چی خوبه؟

چرا برای درمان کمر درد طب سوزنی و یوگا پیشنهاد می شود ؟

طب سوزنی به عنوان یکی دیگر از روش‌ هایی شناخته می شود که برای درمان کمر درد استفاده خواهد شد. این مسئله که بین انواع روش های سنتی برای کمر درد چی خوبه برای بسیاری از افراد یک چالش مهم است. طب سوزنی در بین انواع روش های سنتی جایگاه بالایی به دست آورده است. طب سوزنی برای کمر دردهای مزمن موثر است. این عمل با وارد کردن سوزن هایی که نازک و کوچک هستند انجام می ‌شود. ابتدا امکان دارد که افراد برای انجام دادن این اقدام دلهره داشته باشند. اما طب سوزنی تاثیر زیادی برای تسکین درد کمر خواهد داشت.

در بین انواع ورزش ها برای افراد این پرسش به وجود می آید که برای درد کمر چی خوبه و باید چه ورزشی را انجام دهند. یوگا را می توانیم به عنوان بهترین روش درمانی کمر درد معرفی کنیم. حرکات آهسته و دقیقی که در این ورزش وجود دارد جهت تقویت بدن ضروری می باشد. این ورزش موجب تسکین استرس خواهد شد. به همین دلیل فشاری که در قسمت تحتانی کمر به وجود می آید از بین می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *