سلامت جنسی, کیفیت رابطه جنسی

معرفی ۵ تا از بهترین ژل روان کننده (لوبریکانت) واژن

معرفی ۵ تا از بهترین ژل روان کننده (لوبریکانت) واژن

روابط جنسی یکی از جنبه‌های مهم و حساس زندگی انسان‌ها است. اما متاسفانه، برخی افراد به دلیل مشکلات مختلف مانند خشکی واژن یا درد هنگام نزدیکی، از این تجربه لذت‌بخش محروم می‌شوند. اینجاست که ژل‌های روان‌کننده با خواص ضد درد وارد عرصه می‌شوند. استفاده از بهترین ژل روان کننده ضد درد به کاهش اصطکاک و درد هنگام رابطه جنسی کمک می‌کند و این امر می‌تواند تجربه روابط جنسی را برای هر دو طرف بهبود ببخشد.

ژل‌های روان‌ کننده واژن یکی از راه‌های متداول محصولات برای افزایش لذت جنسی در بانوان است که همه‌ این ژل‌ها به عنوان ژل روان کننده آقایان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما انتخاب بهترین ژل روان کننده و ضد درد مقعدی کار ساده‌ای نیست. عواملی مانند ترکیبات، میزان لزجت، عدم حساسیت‌زایی و التهاب‌آوری، بوی مناسب و قیمت اقتصادی باید در نظر گرفته شود. 

در این مقاله قصد داریم ۵ تا از محبوب‌ترین، معتبرترین و بهترین ژل لوبریکانت را با توجه به تجربه کاربران و خواص علمی آن‌ها معرفی کنیم تا شما بتوانید بهترین گزینه برای افزایش لذت و آرامش در رابطه صمیمانه را انتخاب کنید. پس همراه ما باشید تا در ادامه، با جزئیات بیشتری در مورد بهترین ژل روان کننده واژن آشنا شوید.

 

ژل روان کننده ضد درد چیست؟

ژل‌های روان‌ کننده ضد درد یک نوع خاص از لوبریکانت‌ها هستند که علاوه بر کاهش اصطکاک و رفع خشکی، مواد موثری برای کاهش درد و تحریک نیز دارند. این نوع از ژل‌ها معمولا در مواقعی که نیاز به کاهش حساسیت یا درد در ناحیه تناسلی وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع ژل‌ها معمولا ترکیباتی مانند لیدوکائین یا بنزوکائین دارند که موقتا حساسیت ناحیه را کاهش می‌دهند. برخی از این محصولات دارای مواد طبیعی مانند آلوئه ورا یا اسانس‌های گیاهی هستند.

کاربردهای رایج ژل روان کننده ضد درد در روابط جنسی است برای کسانی که از درد یا ناراحتی در طول رابطه جنسی رنج می‌برند و برای معاینات پزشکی مانند کولونوسکوپی و سونوگرافی نیز استفاده می‌شود. مانند هر دارو یا محصول پزشکی دیگر، این ژل‌ها نیز ممکن است عوارض جانبی مانند تحریک پوستی داشته باشند. به همین دلیل، قبل از استفاده از این محصولات، توصیه می‌شود که دستورالعمل‌ها و هشدارهای مربوطه را با دقت مطالعه کنید.

 

انواع ژل لوبریکانت واژن کدام است؟ 

ژل لوبریکانت واژن برای رطوبت و لغزندگی واژن در هنگام نزدیکی استفاده می‌شود و دارای انواع مختلفی هستند:

لوبریکانت بر پایه آب 

ژل لوبریکانت بر پایه آب یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع لوبریکانت‌ها در بازار هستند. این نوع لوبریکانت‌ها معمولا از موادی مانند گلیسیرین یا هیدروکسی‌اتیل‌سلولز ساخته می‌شوند، که باعث می‌شوند اصطکاک کاهش یابد و روابط جنسی راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر شود. یکی از بزرگ‌ترین مزایای لوبریکانت‌های بر پایه آب این است که با انواع کاندوم‌ها، از جمله کاندوم‌های لاتکسی، سازگار هستند. این یعنی اگر از کاندوم استفاده می‌کنید، نیازی به نگرانی از تخریب یا آسیب به کاندوم ندارید و طریقه مصرف ژل لوبریکانت بر پایه آب بسیار آسان است.

در عین حال، لوبریکانت‌های بر پایه آب بسیار راحت از پوست و لباس‌ها پاک می‌شوند، که این یک مزیت بزرگ دیگر است. از طرفی، این نوع لوبریکانت‌ها معمولا بی‌بو و بی‌رنگ هستند، بنابراین احتمال تحریک حساسیتی یا واکنش‌های آلرژیک کمتر است.

عوارض ژل لوبریکانت بر پایه آب این است که این نوع ژل لوبریکانت‌ها معمولا سریع‌تر از دیگر انواع خشک می‌شوند. این به این معناست که شما ممکن است نیاز به اعمال مجدد ژل در طول فعالیت جنسی داشته باشید، که ممکن است برخی از افراد را اذیت کند.

ژل لوبریکانت بر پایه آب گزینه‌ مناسبی برای کسانی هست که به دنبال یک گزینه ایمن، قابل شستشو و سازگار با کاندوم هستند. اما اگر به دنبال محصولی با ماندگاری بیشتر هستید، ممکن است بخواهید به سایر گزینه‌ها نیز نگاهی بیندازید.

لوبریکانت بر پایه روغن

ژل لوبریکانت‌ بر پایه روغن نوعی از بهترین ژل آمیزشی روان‌ کننده است که از روغن‌های مختلف مانند روغن نارگیل، روغن زیتون یا حتی پترولاتوم ساخته می‌شود. این نوع از بهترین ژل لوبریکانت‌ها بسیار ماندگار هستند و نیازی به اعمال مکرر ندارند، که این یک مزیت بزرگ است اگر به دنبال یک محصول با ماندگاری طولانی هستید. اما یکی از عوارض ژل لوبریکانت بر پایه روغن، عدم سازگاری با کاندوم‌های لاتکسی است. روغن‌ها می‌توانند باعث تخریب کاندوم‌ها شوند، پس اگر از کاندوم استفاده می‌کنید، بهتر است از این نوع ژل آمیزشی روان‌ کننده پرهیز کنید.

بنابراین، پاک کردن ژل لوبریکانت‌ بر پایه روغن از پوست یا لباس‌ها معمولا مشکل‌پذیر است. این ژل‌ها ممکن است لک‌هایی روی لباس یا تشک بگذارند که باید با دقت شسته شوند. برخی از انواع این لوبریکانت‌ها همچنین ممکن است باعث تحریک پوستی یا واکنش‌های حساسیتی شوند، بنابراین اگر پوست حساسی دارید، از نحوه استفاده از ژل روان کننده را به درستی اطلاع پیدا کنید.

ژل لوبریکانت‌های بر پایه روغن گزینه‌ مناسبی برای کسانی هستند که به دنبال ماندگاری طولانی و راحتی بیشتر هستند، اما آن‌ها را با دقت مورد استفاده قرار دهید.

لوبریکانت سیلیکونی

بهترین ژل روان کننده ژل لوبریکانت‌های سیلیکونی است که از پایه‌ سیلیکون ساخته می‌شوند و به دلیل ماندگاری بسیار طولانی‌شان در میان بسیاری از کاربران محبوب به عنوان ژل آمیزشی روان‌ کننده معروف هستند. این نوع ژل روان کننده لوبریکانت‌ بسیار کارآمد است و نیازی به اعمال مکرر ندارد، که این یک مزیت بزرگ است. اگر در محیط‌هایی هستید که نمی‌توانید به راحتی محصول را دوباره اعمال کنید، مثل حمام یا استخر از این ژل روان کننده آمیزشی استفاده کنید. این ژل‌ها ضد آب هستند و برای استفاده در محیط‌های مرطوب مناسب هستند.

یکی از معایب این نوع لوبریکانت‌ها قیمت بالاتر آن‌ها نسبت به دیگر انواع است. اما این قیمت بالا معمولا به دلیل کیفیت و ماندگاری بالای محصول است. پاک کردن ژل آمیزشی روان کننده لوبریکانت‌های سیلیکونی نیز می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد، زیرا از پوست یا لباس‌ها به راحتی پاک نمی‌شوند و ممکن است نیاز به شستشوی ویژه داشته باشند.

ژل لوبریکانت‌ سیلیکونی گزینه‌ مناسبی برای کسانی است که به دنبال محصولی با ماندگاری بالا و کارایی در محیط‌های مرطوب است، اما باید به قیمت بالاتر و پاک‌کردن مشکل‌پذیر آن‌ها توجه کنید.

 

معرفی بهترین مارک های ژل لوبریکانت

معرفی بهترین ژل لوبریکانت می‌تواند بسیار مفید باشد، چرا که این محصولات در ارتقا کیفیت زندگی جنسی و حتی در موارد غیر جنسی مانند مرطوب کردن پوست نقش مهمی دارند. در ادامه به توضیح کامل در مورد بهترین ژل لوبریکانت و مارک معروف می‌پردازیم:

ایموشن

ایموشن به عنوان بهترین ژل لوبریکانت، یکی از بهترین ژل روان کننده واژن است که یکی از پرفروش‌ترین‌ها در بازار است. از ویژگی‌های برجسته این مارک می‌توان به کیفیت بالا، تنوع در نوع محصولات و قیمت مناسب اشاره کرد. ژل ایموشن بهترین مارک ژل لوبریکانت بر پایه آب، سیلیکون و حتی برخی با خواص ضد دردی را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال ژلی هستید که هم با کاندوم‌های لاتکسی سازگار باشد و هم از نظر قیمت مناسب است، ایموشن یک گزینه عالی است.

ایموشن بهترین ژل روان کننده

کدکس

این مارک به خصوص برای کسانی که به دنبال محصولات طبیعی و ارگانیک هستند، مناسب است. ژل‌های این مارک اغلب از مواد طبیعی مانند آلوئه ورا ساخته می‌شوند و بدون مواد شیمیایی اضافی هستند. این محصولات علاوه بر کیفیت بالا، از نظر ایمنی نیز تست‌های متعددی را پشت سر گذاشته‌اند.

ژل لوبریکانت کدکس از بهترین روان کننده های واژن

هپسان

این ژل لوبریکانت با تأکید بر کیفیت و ایمنی، یکی از گزینه‌های مطمئن برای کسانی است که به دنبال ژل‌های بدون عوارض جانبی هستند. محصولات این مارک اغلب تست‌های کلینیکی را پشت سر گذاشته‌اند و توصیه‌های متخصصان را نیز دارند. 

hepsun

پاورمن

این ژل روان کننده برای کسانی که به دنبال ژل‌های با ویژگی‌های خاص مانند گرم‌کنندگی یا خنک‌کنندگی هستند، گزینه مناسبی است. محصولات این مارک اغلب از مواد کیفیتی و با دوام ساخته می‌شوند. 

powerman

تمام این محصولات می‌توانند در درمان خشکی واژن موثر باشند، در نهایت، انتخاب بهترین ژل لوبریکانت مناسب بستگی به نیازها و ترجیحات شخصی شما دارد. همچنین می‌توانید از نظرات کاربران و توصیه‌های متخصصان نیز می‌توانید بهره‌مند شوید تا بهترین انتخاب را کنید.

 

معرفی ۵ تا از بهترین روان کننده واژن

اگر به دنبال بهترین ژل روان‌ کننده واژن هستید، باید به چند فاکتور توجه کنید. از جمله: ماندگاری، سازگاری با کاندوم، ایمنی، ویژگی‌های اضافی مانند خواص آرام‌بخش یا گرم‌کنندگی و البته هزینه ژل روان کننده. با توجه به این فاکتورها در ادامه ۵ تا از  بهترین ژل‌های روان کننده واژن را بررسی خواهیم کرد:

ژل ایموشن زرد

ژل ایموشن زرد بهترین ژل لوبریکانت بر پایه آب ساخته شده و به همین دلیل با انواع کاندوم‌ها سازگار است. ویژگی‌های کلیدی این محصول شامل ماندگاری طولانی، عدم چسبندگی و سازگاری با پوست حساس است. این ژل به خوبی توسط پوست جذب می‌شود و به همین دلیل بدون لک و پاک‌کردن آسان است. اگر به دنبال یک ژل همه‌کاره هستید که هم برای مواقع جنسی و هم برای مرطوب‌کردن پوست مناسب است، این محصول گزینه‌ای عالی است.

ژل ایموشن نارنجی

ژل ایموشن نارنجی این ژل با رایحه ملایم نارنج یک تجربه حسی متفاوت را ارائه می‌دهد. ویژگی‌های کلیدی شامل خواص آرام‌بخش، فرمولاسیون غیرچسبنده و سازگاری با کاندوم‌های لاتکسی است. این ژل به خوبی برای کسانی مناسب است که به دنبال یک تجربه جنسی با کیفیت و همچنین  با آرامش هستند.

لوبریکانت کلاسیک کدکس

لوبریکانت کلاسیک کدکس این محصول برای کسانی که به دنبال یک ژل طبیعی و ارگانیک هستند، گزینه مناسبی است. ویژگی‌های کلیدی شامل فرمولاسیون طبیعی، عدم استفاده از مواد شیمیایی و سازگاری با پوست حساس است.

ژل لوبریکانت روان کننده بنژل

ژل لوبریکانت بنژل از بهترین مارک ژل‌ روان‌ کننده بر پایه آب است. این محصول فاقد هرگونه مواد شیمیایی حساسیت‌زا بوده و خواص ضد باکتری و ضد قارچی نیز دارد. استفاده از سدیم هیالورونات در فرمولاسیون این ژل باعث تاثیرگذاری بیشتر آن می‌شود. یکی دیگر از نکات مثبت این محصول، بسته‌بندی ساشه‌ای آن است که هم استفاده راحت‌تر و هم بهداشتی‌تر می‌کند. 

ژل لوبریکانت لانگ لاو سیمپلکس

ژل لوبریکانت لانگ لاو سیمپلکس از بهترین ژل روان کننده خارجی بر پایه آب است که می‌تواند در کاهش درد حین مقاربت یا آمیزش مقعدی مؤثر باشد و به عنوان بهترین ژل روان کننده و ضد درد مقعدی است. این محصول سازگاری کاملی با کاندوم زنانه و مردانه دارد.  وجود مواد تاخیر دهنده در فرمولاسیون این ژل، از بروز زود انزالی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، بوی مطبوع این ژل لوبریکانت از دیگر مزایای آن به حساب می‌آید.

 

بهترین ژل لوبریکانت برای بارداری کدام است؟

آیا استفاده از ژل لوبریکانت مانع بارداری می‌شود؟ در دوران بارداری، استفاده از ژل لوبریکانت واژن می‌تواند به حفظ رطوبت واژن و رابطه جنسی راحت‌تر کمک کند. بهترین مارک ژل لوبریکانت برای دوران بارداری، ژل لوبریکانت واژن بر پایه آب است. 

بهترین ژل لوبریکانت محلول در آب معمولا حاوی گلیسیرین، پروپیلن گلیکول و سایر مواد طبیعی است که باعث لغزندگی می‌شود. این ژل‌ها فاقد مواد شیمیایی سنتتیک و افزودنی های ضررناک هستند و PH مناسبی برای واژن دارند. علاوه بر این، ژل های آبی به راحتی شسته می شوند و خشکی کمتری ایجاد می‌کنند.

بنابراین ژل های لوبریکانت واژن بر پایه آب گزینه ای ایمن و مناسب برای استفاده در دوران بارداری هستند. البته همیشه توصیه می‌شود قبل از  استفاده با پزشک مشورت شود تا بهترین ژل روان کننده واژن را بتوانید استفاده کنید.

 

طریقه مصرف ژل لوبریکانت چیست؟

طریقه مصرف ژل لوبریکانت می‌تواند بسته به نوع محصول و نیازهای شخصی متفاوت باشد، اما در کل، روند زیر معمولا دنبال می‌شود:

۱– تمیز کردن دست‌ها و ناحیه مورد نظر: قبل از هر چیز، مطمئن شوید که دست‌ها و ناحیه‌ای که می‌خواهید ژل را اعمال کنید، تمیز است.

۲- آزمایش و تست حساسیت: اگر از ژل جدیدی استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود که ابتدا یک مقدار کم از آن را روی پوست خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که هیچ‌گونه حساسیت یا تحریکی ایجاد نمی‌شود.

۳– اعمال ژل: مقداری از ژل را روی دست خود یا مستقیماً روی ناحیه مورد نظر بریزید. برخی از مردم ترجیح می‌دهند که ژل را ابتدا روی دست بریزند و سپس به ناحیه مورد نظر اعمال کنند.

۴– پخش ژل: با حرکات دورانی، ژل را به طور مساوی پخش کنید. اگر از کاندوم استفاده می‌کنید، می‌توانید ژل را روی کاندوم نیز اعمال کنید.

۵- اعمال مجدد: بسته به نوع ژل و مدت زمان فعالیت، ممکن است نیاز به اعمال مجدد ژل داشته باشید.

۶– پاک کردن: پس از اتمام، با یک دستمال نرم یا پنبه، هرگونه باقی‌مانده ژل را پاک کنید.

۷– نگهداری: مطمئن شوید که درپوش ژل را به درستی بسته‌اید و آن را در محیطی خنک و تاریک نگهداری کنید.

۸– توجه به تاریخ انقضا: همیشه قبل از استفاده، تاریخ انقضا ژل را بررسی کنید.

۹– مراجعه به پزشک: در صورت بروز هرگونه عارضه یا نیاز به مشاوره، به پزشک مراجعه کنید.

این فقط یک راهنمای کلی است و بسته به نوع ژل و توصیه‌های تولید کننده، ممکن است نیاز به رعایت دقت‌های خاصی باشد. پس از خرید ژل، مطالعه دقیق دفترچه راهنما یا برچسب محصول بسیار مهم است.

طریقه مصرف ژل لوبریکانت

روش استفاده از ژل لوبریکانت

در این مقاله سعی شده است تا معتبرترین و موثرترین ژل‌های روان‌ کننده آقایان و روان کننده واژن معرفی شود. ژل‌های لوبریکانت روان‌کننده بر پایه آب‌، لغزندگی عالی داشته و سازگاری بالایی با کاندوم دارند و طریقه مصرف ژل لوبریکانت بر پایه آب مانند مابقی ژل روان کننده آمیزشی است.

ژل روان‌ کننده بر پایه سیلیکون لغزندگی بسیار بالایی دارد. ژل روان‌ کننده ضد درد؛ علاوه بر لغزندگی عالی، خاصیت ضد درد نیز دارد و برای افرادی که دچار درد در هنگام نزدیکی هستند مفید است.

ژل روان‌ کننده طبیعی؛ ترکیبات گیاهی طبیعی داشته و برای پوست‌های حساس مناسب است. توصیه می‌شود قبل از مصرف، حساسیت‌سنجی انجام شود. امید است این مقاله در انتخاب بهترین ژل روان‌ کننده به مخاطبان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *