زیبایی

قلم سفید کننده دندان چیست؟ طرز استفاده از آن

قلم سفید کننده دندان

قلم سفید کننده دندان چیست؟

قلم سفید کننده دندان: قطعا همه افراد خواهان یک لبخند زیبا، دلنشین و درخشان روی صورت خود هستند. یک لبخند زیبا علاوه بر آن­­که می­تواند زیبایی چهره را چندین برابر کرده و تاثیر گذاری فرد را افزایش دهد. می ­تواند موجب بهبود و افزایش اعتماد به نفس در افراد نیز بگردد. اما مشکل این است که همه با یک لبخند زیبا و کامل به دنیا نمی آیند.

داشتن یک لبخند منحصر به فرد ابدا ارثی نبوده و گاهی نیازمند اعمال تغییرات می باشد تا فرد بتواند به زیبایی لبخندی که آرزو دارد دست یابد .
بنابر این جای تعجب نیست که امروزه ما شاهد تعداد بسیار زیادی از محصولات سفید کننده دندان در سراسر جهان باشیم. محصولاتی که بدون نیاز به نسخه پزشک به راحتی در اختیار ما قرار می­گیرند. تا با عملکردی فراتر از خمیر دندان­های معمولی دندان­ها را درخشان تر کرده و لبخند ما را زیباتر نمایند.
یکی از این محصولات، قلم سفید کننده دندان است که می تواند علاوه بر یک روتین مراقبت از دهان و دندان موجب درخشندگی و سفیدی دندان ها نیز شده و زیبایی لبخند را نیز افزایش دهد.
ما قصد داریم در این مقاله به معرفی قلم سفید کننده دندان پرداخته، نحوه استفاده از آن­ها و همچنین اثربخشی این محصول را بررسی نمائیم.

دندان های سفید

دندان ها می­توانند به ­راحتی و با خوردن و نوش جان کردن خوراکی­ها و نوشیدنی­های مختلف مانند انواع توت ها، سس­های رنگی، قهوه، چای، نوشابه های تیره رنگ، سیگار و…، رنگ گرفته و تیره و کدر شوند. قطعا لبخندی که موجب نمایان شدن ردیفی از دندان­های تیره شود زیبا و دلنشین نخواهد بود. در طول سالهای اخیر حس سرخوردگی و نارضایتی از رنگ دندان­ها در میان افراد در سنین مختلف، بسیار رایج شده است. طبق مقاله ای که در سال 2016 در آمریکا منتشر شد، بیش از یک سوم مردم از رنگ دندان های خود ناراضی بودند.
بنابراین استفاده از یک قلم سفید کننده دندان می­تواند روشی سریع و ساده برای افزایش درخشندگی دندان­ها  و رسیدن به لبخندی زیبا باشد. این نوع قلم، با لکه های رنگی و کدر روی سطح دندان مبارزه کرده و دندان­ها را سفید می­کند.

البته شاید برخی از شرکت­های تولید کننده خمیر دندان ادعا کنند که می­توانند به سفید کردن دندان­ها کمک کنند، اما واقعیت این است که قلم سفید کننده دندان علاوه بر قدرت سفید کنندگی برخلاف خمیر دندان می­تواند همیشه در گوشه کیف یا حتی جیب افراد قرار گیرد. و در هر لحظه و موقعیتی استفاده شود تا بتواند در زمانی کوتاه و بسیار سریع موجب سفیدی و درخشندگی دندان­ها گردد.

قلم سفید کننده دندان از نظر ساختاری در واقع لوله هایی نازک و از جنس پلاستیک هستند. این لوله­ ها اغلب حاوی نوعی ژل سفید کننده دندان با عناوین پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید (carbamide peroxide) می باشند که قادرند لکه­ های موجود روی دندان­ها را از بین ببرند. این قلم ها به­ گونه­ ای کوچک و قابل حمل طراحی شده­اند تا بتوان به­ راحتی از آن­ها استفاده نمود.

عملکرد قلم سفید کننده دندان

همان­طور که در بخش قبل به آن اشاره شد، قلم­­های سفید کننده دندان معمولا با مواد سفید کننده مانند پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید پر می­شوند. در واقع این مواد باعث شکسته شدن و تجزیه بافت لکه­های روی دندان می­ شوند. در نتیجه راحت­تر از روی دندان پاک شده و با کاهش تمرکز لکه در یک نقطه موجب می­شوند که دندان­ها روشن­تر بنظر برسند.

 

طرز استفاده از قلم سفید کننده دندان:

به­ طور کلی باید گفت که برای نتیجه گیری بهتر از قلم­های سفید کننده دندان بهتر است روزی دو بار از آن استفاده نمود. در این بخش مراحل کار این نوع قلم­ها را بررسی خواهیم نمود:

  • ابتدا باید با یک مسواک نرم و مناسب دندان­ها را مسواک زد و کاملا تمیز نمود.
  • پس از مسواک زدن کامل، ابتدا باید درپوش بالای قلم را برداشته و قسمت پایینی قلم را چرخاند. زمانی که ژل سفید کننده روی نوک قلم ظاهر شود.
  • سپس باید سطح هر دندان را از یک لایه نازک ژل سفید کننده پوشاند. و اطمینان حاصل نمود که ژل روی تمام سطوح دندان­ها را کاملا پوشانده باشد.
  • نیازی به آبکشی نیست. این ژل باید روی دندان­ها مانده تا تاثیر خود را بگذارد.

 

مزایای استفاده از قلم سفید کننده دندان

پیش­تر در بخش­هایی از این مقاله به چند مورد از مزایای استفاده از این قلم ها مانند قابلیت حمل آسان یا قابلیت استفاده از آن در هر مکان و زمان، اشاره نمودیم. اما استفاده از این قلم­ها مزایای دیگری نیز دارد که از جمله آن­ها می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

کنترل بهتر

کنترل بهتر و راحت­تر در واقع یکی دیگر از مزایای قلم سفید کننده دندان است. برنامه این نوع قلم امکان کنترل دقیق مناطقی را که نیاز به سفید شدن دارند به افراد می دهد. قلم سفید کننده نسبت به سایر روش های سفید کننده دندان، بسیار دقیق تر بوده و قدرت تحریک کنندگی آن نیز بسیار کمتر است.

انعطاف پذیری

قلم­های سفید کننده دندان دارای ویژگی منحصر به فرد دیگری نیز هستند. انعطاف پذیری. قلم سفید کننده دندان، برخلاف سایر روش های بلیچینگ معمول برای روشن کردن تک تک دندان­ها مناسب­تر است؛ چرا که با استفاده از یک قلم سفید کننده دندان، به­راحتی می توان ژل سفید کننده را روی یک یا چند دندان انتخابی و مشخص مالید.

هزینه

استفاده از قلم سفید کننده دندان می­تواند نسبت به سایر روش­ها یا درمان­هایی که در مراکز دندانپزشکی انجام می­شوند بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه­ تر باشد.

معایب احتمالی قلم سفیدکننده دندان

استفاده از هر نوع محصول می­تواند در کنار مزایایی که دارد شامل معایبی نیز باشد که قطعا شناخت و آشنایی با آن­ها می­تواند به استفاده بهتر و یا حتی عملکرد بهتر آن کمک نماید. قلم سفید کننده دندان نیز نی­تواند در کنار مزایای بیشماری که دارد، دارای معایبی جزیی نیز باشد.

به عنوان مثال گاهی اوقات ممکن است به دلیل پراکسید موجود در ژل سفیدکننده روی مینای دندان و تماس با عاج دندان، عصب دندان برخی افراد تحریک شده و حساسیت یا دردی جزیی را تجربه نمایند. اما به هیچ عنوان جای نگرانی نیست. زیرا قلم های سفید کننده دندان، دوز کمی مواد سفید کننده در ساختار خود دارند. که اغلب این نوع حساسیت­ها معمولاً خفیف و موقتی هستند.

 

در پایان

در حال حاضر با پیشرفت علم در جهان صنایع مختلفی از جمله صنعت پزشکی و زیبایی دستخوش تغییرات و پیشرفت­های شگرفی شده ­اند. مسئله سلامت و در کنار آن زیبایی برای افراد مهم شده و افراد سعی دارند به روشهای گوناگون ظاهر خود زیباتر نمایند.

همان­طور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد، داشتن لبخندی درخشان و زیبا، امروزه به یک دغدغه مهم در جهان تبدیل شده است. قلم سفید کننده دندان یکی از محصولات بی نظیری است که در این حوزه تولید و ارائه شده است. ما در این مقاله سعی نمودیم تا به معرفی آن بپردازیم و ساختار، عملکرد، مزایا و معایب آن را بررسی نمائیم.

افراد می­توانند با بررسی و یا حتی مشورت با پزشک خود این قلم را تهیه کرده. و در هر زمان و مکانی که میل بودند از آن برای خلق لبخندی زیبا استفاده نمایند.

قلم سفید کننده دندان وایت اسمایل یکی از بهترین انواع این قلمها را می توانید از زیمانو تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *