زیبایی

چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند (علت + راه حل)

راهنمای کاهش ورم بینی

آگاهی درباره این مسئله که چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟

یکی از سوالات تمام افرادی که جراحی زیبایی بینی را انجام داده اند، این است که چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟ ایجاد ورم بینی بعد از برداشتن چسب، موجب می شود تا بیمار نتواند نتیجه عمل زیبایی را مشاهده کند.

داشتن بینی زیبا و خوش فرم یکی از آرزوهای دست یافتنی بسیاری از افراد اعم از آقا و خانم است. اما این موضوع که باید برای مدت طولانی از چسب بینی استفاده کنند، موجب شده تا برخی افراد از انجام این عمل منصرف شوند. چسب بینی برای کاهش تورم و کسب نتیجه مطلوب لازم است.

در پاسخ پرسش چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟ باید گفت که چسب بینی فشار مختصری به بینی وارد می کند تا پوست بینی با فرم جدید سازگار شود. فشار وارد شده موجب کاهش تورم، افزایش روند بهبودی و کسب نتیجه دلخواه می شود.

Rhinoplasty Nose Job

فواید چسب زدن بینی

چسب بینی برای کنترل و کاهش تورم پوست، کاهش فاصله بین استخوان تیغه بینی با پوست، مشاهده اصلاحات انجام شده در اسکلت بینی و مشاهده هر چه سریعتر نتیجه عمل استفاده می شود. چسب بینی کمک می کند تا پوست بینی با ساختار جدید استخوان و غضروف بینی هماهنگ شود.

توجه داشته باشید که هفته اول بعد از جراحی، نباید وسایل پانسمان بینی اعم از گچ و چسب پانسمان، خیس شوند. چسب بینی بعد از خیس شدن بالا آمده و خاصیت خود را از دست می دهد. در این مدت می توانید در زمان استحمام قسمت های گردن به پایین بدن خود را بشویید و از دوش تلفنی و یا وان استفاده کنید.

چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟ در روش های جراحی زیبایی بینی اعم از باز یا بسته، ایجاد تورم و کبودی کاملا طبیعی می باشد. علت ورم بینی بعد از عمل، به دلیل  برش های جراحی است که برای ایجاد تغییر و اصلاح فرم بینی، زده می شود. به همین دلیل بینی بعد از عمل متورم و کبود می گردد.

در برخی از جراحی های بینی، ایجاد تغییرات و اصلاحات بر روی اسکلت بینی هم انجام می شود که موجب ایجاد تورم در بینی و گونه ها می گردد. استفاده از چسب کمک می کند تا با کاهش تورم، فرد به تدریج با چهره جدید خود بعد از جراحی روبرو شود.

یکی از روش های موثر برای حفظ سلامتی بینی بعد از عمل، استفاده از چسب است تا بینی از ضربه و یا ایجاد تغییر شکل محفوظ بماند.

 

آیا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟

چسب بینی نباید در دوره زمانی کوتاه مدام تعویض شود. ورم بینی بعد از برداشتن چسب در هر روز، چند برابر می شود. چسب بینی باید با نظر پزشک هر هفته یکبار تعویض شود. برخی پزشکان هم اجازه تعویض چسب بینی را برای دو بار در هفته به بیمار می دهند. در روزهای اولیه بعد از انجام جراحی، عمل تعویض چسب بینی توسط پزشک جراح انجام می شود. طریقه صحیح چسب زدن بینی به بیمار آموزش داده می شود تا خودش به تنهایی در منزل، چسب را تعویض کند.

دوره ریکاوری و مدت زمان بهبودی نتیجه عمل بینی در افراد مختلف دارای بینی گوشتی و یا بینی استخوانی، با هم متفاوت می باشند. پزشک بعد از باز کردن گچ بینی با توجه به فرم بینی تشخیص می دهد که فرد برای چه مدت باید از چسب بینی استفاده کند. به طور کلی از چسب بینی باید برای مدت 1 تا 2 ماه استفاده شود.

در کسانی که بینی گوشتی دارند، چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟ کسانی که بینی گوشتی دارند، باید برای خوش فرم شدن بینی، مدت زمان بیشتری از چسب استفاده کنند. ورم بینی بعد از برداشتن چسب در این افراد بیشتر رخ می دهد. این افراد علاوه بر یادگیری نحوه صحیح چسب زدن بینی، باید مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟ حتی در افرادی با بینی گوشتی که مدت یک سال از عمل بینی آنها گذشته است؟  این افراد باید هنگام خواب، بینی خود را چسب بزنند تا  میزان تورم بینی کاهش یابد. چسب بینی در 2 هفته اول برای کاهش تورم و فرم دهی استفاده می شود اما بعد از آن برای کاهش ورم کاربرد دارد.

 

چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟

چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟  علت ورم بینی بعد از برداشتن چسب، این است که پوست منقبض شده به وسیله چسب بینی،  تغییر حالت داده، منبسط و متورم می شود. پزشکان توصیه می کنند تا بعد از عمل بینی بر روی بینی چسب زده شود تا پوست بینی منقبض شده و استخوان و غضروف های بینی محکم شوند. کاهش تورم موجب افزایش روند بهبودی می شود.

آیا می دانید چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟ باید متذکر شویم که تنها علت ورم بینی بعد از برداشتن چسب، مربوط به چسب نیست.  استفاده از غذاهای شور، مصرف نوشیدنی های الکلی، کشیدن سیگار و نداشتن فعالیت های ورزشی، می توانند باعث ایجاد ورم بینی بعد از برداشتن چسب شود.

یکی از دغدغه های فکری کسانی که عمل جراحی بینی انجام داده اند، این است که چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟ علت ورم بینی بعد از برداشتن چسب ممکن است تجمع مایعات میان بافتی در زیر پوست باشد. زمانی که پوست می خواهد بر روی ساختار بینی بنشیند، مایعات در زیر پوست جمع شده و تورم ایجاد می شود. برای کاهش این نوع تورم مدت زمان بیشتری لازم است.

 

حساسیت به چسب بینی

در برخی افراد استفاده از چسب بینی موجب ایجاد واکنش های حساسیتی پوست شده و علائمی مانند آکنه بر روی پوست بینی ایجاد می شود.  در این موارد پزشک جراح از چسب ضد حساسیت برای کاهش تورم بینی استفاده می کند. یکی دیگر از روش های درمان حساسیت به چسب پانسمان، تمیز کردن پوست قبل از استفاده  از چسب بینی می باشد.

در پاسخ به این سوال مراجعه کنندگان که چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند؟ باید بگوییم که رعایت دقیق مراقبت های قبل و بعد از عمل جراحی زیبایی بینی می تواند از بروز تورم بعد از برداشتن چسب بینی جلوگیری کند. تورم و کبودی ناشی از زخم های جراحی بعد از مدت کوتاهی از بین می رود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “چرا بعد از برداشتن چسب بینی ورم می کند (علت + راه حل)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *