سلامت مو, زیبایی

پودر پر پشت کننده مو و مزایای آن

پودر پر پشت کننده مو

پودر پر پشت کننده مو: موهای زیبا و ضخیم می‌تواند فرد را جوان‌تر از سن واقعی خود نشان دهد. ژنتیک و سبک زندگی دو عامل مهم در پر پشت و ضخیم شدن مو هستند. ریزش مو یا ابتلا به طاسی موضعی تاثیر مخربی در زیبایی و اعتمادبه‌نفس افراد دارد. از سوی دیگر، به دلیل تاثیر مستقیم مو در زیبایی چهره، انتخاب پودر، تونیک یا اسپری تقویت‌کننده مو بسیار دشوار است؛ زیرا ممکن است نتیجه معکوس داده و موهای شما بیشتر آسیب ببیند.

دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد؛ اما نقطه مشترک تمام افرادی که به این عارضه مبتلا هستند، تمایل برای افزایش ضخامت تارهای مو و رویش مجدد موها است. پودر پر پشت کننده مو سریع‌ترین راهی است که می‌توان برای جبران موهای ازدست‌رفته، استفاده نمود. ما سعی می‌کنیم در مقاله علاوه بر بررسی این پودر، مزایا و معایب مصرف آن را بیان کنیم.

 

آشنایی با ویژگی‌های پودر پر پشت کننده مو

این پودر، محصولی است که می‌توان از آن برای پر کردن فضای خالی موجود در بین موها و افزایش ضخامت هر تار مو استفاده کرد. با استفاده از پودرهای پر پشت کننده، ضخامت و حجم موهای سر افزایش می‌یابد. این محصول با استفاده از الیاف بسیار ظریف ساخته شده‌اند. پایه ساخت این الیاف، گیاهی است. الیاف گیاهی موجود در این پودرها دارای قابلیت باردارشدن پس از عبور از یک میدان مغناطیسی خفیف هستند.

عامل اصلی در افزایش ضخامت و حجم مو با استفاده از این پودر پر پشت کننده مو، اتصال ذرات و الیاف باردار به هر تار مو است. اگر برای افزایش حجم موهای خود از پودر حجم دهنده استفاده کنید، حتی از فاصله بسیار نزدیک نیز کم‌حجم بودن موهای شما قابل‌تشخیص نخواهد بود. به دلیل اینکه، رنگ موی افراد مختلف متفاوت است، این محصول دارای تنوع رنگی است و می‌توانید برای هر رنگ مو به‌راحتی از آن استفاده کنید.

 

تاثیر استفاده از پودرهای حجم دهنده بر موی انسان

دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد. در اغلب موارد بیماری‌هایی مانند کم‌کاری تیروئید، فقر آهن، استرس، تنش‌های شدید ازجمله بارداری و مهمتر از همه وراثت و ژنتیک مهمترین عوامل ریزش مو هستند. اگر علت اصلی ریزی مو در افراد، ابتلا به بیماری‌های مختلف یا اختلالات هورمونی باشد، مطمئنا با انجام درمان موفق در این زمینه می‌توان از ریزش موها جلوگیری کرد و با رویش مجدد مو مواجه خواهید شد؛ اما اگر وراثت عامل اصلی ریزش مو باشد تقریبا درمان قطعی برای آن وجود ندارد؛ بنابراین، باید از شیوه‌هایی مانند کاشت مو یا موارد مشابه استفاده نمود.

بااین‌حال، نمی‌توان تاثیر موی سالم و زیبا را در افزایش طراوت، شادابی و جوانی چهره انکار کرد. به همین دلیل، اغلب افرادی که موهای کم‌حجم و نازکی دارند، علاقمند هستند که بتوانند با بهره‌گیری از مواد طبیعی و کم‌ضرر، حجم موهای خود را افزایش دهند. در پودرهای حجم دهنده، از طریق اتصال ذرات آهنربایی به هر تار مو می‌توان حجم مطلوب را در مو ایجاد کرد.

اتصال ذرات آهن‌ربایی موجود در پودر پر پشت کننده مو در درازمدت موجب تقویت ریشه مو و افزایش تدریجی حجم هر تار مو می‌شود. علاوه بر این، با استفاده از پودرهای حجم دهنده می‌توانید جاهای خالی ناشی از ریزش یا طاسی موی سر خود را تیره و محوکنید.

 

نحوه استفاده از پودر پر پشت کننده مو

اگر تاکنون از این محصول استفاده نکرده‌اید، نگران نباشید، زیرا استفاده از این نوع پودرها بسیار آسان است. کار با این محصول دقیقا مشابه پاشیدن نمک با استفاده از نمکدان است. البته قبل از استفاده از پودرهای حجم دهنده، باید موی خود را آماده کنید. اجرای این مراحل، تاثیر پودر را به‌مراتب افزایش می‌دهد.

  • پیش از هر کاری، باید موهای خود را با یک شامپوی ملایم و مناسب بشویید. موها را کاملا خشک کرده و آن‌ها را مناسب با فرم چهره خود، حالت دهید.
  • به‌منظور آماده‌سازی پودر، کافی است قوطی محصول را کمی تکان دهید. پس‌از آن، در قوطی را باز کنید.
  • در این مرحله باید قوطی حاوی پودر حجم دهنده را در فاصله‌ای حدود 3 سانتیمتر از موهای خود قرار داده و پودر را روی مو بریزید. این عمل را به‌آرامی انجام دهید و مطمئن شوید که تمام نقاط خالی یا کم‌حجم موهای شما با پودر پوشیده شده است.
  • برای اینکه، پودر کاملا بر روی موهای شما تثبیت شود می‌توانید با دست به‌آرامی بر روی موها ضربه وارد کنید. در این مرحله، برای استفاده از برس یا شانه هیچ ممنوعیتی وجود ندارد.
  • اگر پوست سر و موی شما دچار شوره است و می‌خواهید برای افزایش حجم مو یا محو کردن نقاط طاس سر خود از پودر پر پشت کننده مو استفاده کنید، به‌منظور تثبیت این محصول بر روی موهای خود از اسپری حالت‌دهنده یا تافت کمک بگیرید.

فراموش نکنید که از این پودر تنها می‌توان در افزایش حجم یا برطرف کردن برخی نقاط که میزان تراکم مو در آن ناحیه کم است، بهره گرفت. به عبارت ساده، پودر حجم دهنده هیچ کاربردی برای افراد مبتلا به طاسی موضعی و کلی ندارد.

 

مزایا و معایب استفاده از پودر و اسپری حجم دهنده موی سر

هر محصولی که برای سلامتی، جوان‌سازی و زیبایی پوست و مو بکار می‌رود، دارای مزایا و معایب مختلف است. ساختار فیزیولوژیک بدن افراد موجب می‌شود، واکنش آن‌ها به محصولات آرایشی و بهداشتی متفاوت باشد؛ بنابراین سعی کنید پیش از مصرف هر محصول حتما تست حساسیت را انجام دهید؛ زیرا بروز واکنش آلرژیک می‌تواند تاثیر مخربی بر سلامت پوست و موی شما داشته باشد.

در این محصول، واکنش حساسیت معمولا به‌صورت احساس خارش شدید در بخش‌هایی است که از پودر حجم دهنده استفاده شده است. علاوه بر این مورد، آشنایی با مزایا و معایب پودر و اسپری‌های حجم دهنده به شما کمک می‌کند تا با بررسی کامل، محصول سازگار با موی خود را انتخاب کنید.

 

مزایای استفاده از پودر پشت کننده موی سر

  • قابلیت پوشش تمام نواحی کم‌پشت مو با استفاده از پودر حجم دهنده وجود دارد.
  • تنوع رنگی آن موجب می‌شود افراد در هر محدوده سنی و با هر رنگ مو بتوانند از آن استفاده کنند.
  • استفاده از این محصول در مقایسه با روش‌هایی مانند کاشت مو، اکستنشن و… بسیار مقرون‌به‌صرفه تر است.
  • سازگاری بالایی با انواع مو دارد.
  • در استفاده از پودر پر پشت کننده مو، هیچ نیازی به استفاده از چسب یا فیکس کننده وجود ندارد.
  • سبب کاهش انجام روش‌های جراحی برای جبران کم‌پشتی در مو می‌شود.
  • حجم مواد موجود در هر قوطی بسیار مناسب است و حمل آن بسیار راحت است.
  • با این محصول می‌توانید در هر لحظه فرم و حالت مو را تغییر داده و اصلاح کنید.
  • فاقد بوی تند و زننده است.

معایب استفاده از پودر پشت کننده موی سر

  • با این پودر نمی‌توان مشکلی کم‌حجمی مو را به‌صورت دائمی برطرف کرد و با حمام و دوش گرفتن مو به حالت اول باز می‌گردد.
  • در ساخت برخی از پودرهای حجم دهنده از کراتین مصنوعی استفاده می‌شود، این پودرها عملکرد مناسبی در افزایش ضخامت تارهای مو نخواهند داشت.
  • علی‌رغم اینکه در تولید این پودرها از الیاف گیاهی و طبیعی استفاده شده اما کاربرد آن موجب می‌شود موهای شما حالتی مصنوعی پیدا کرده و از موی طبیعی فاصله بگیرد.
  • اگر پودر حجم دهنده، مدت‌زمانی بیشتر از 5 ساعت بر روی سر و مو باقی بماند موجب افزایش شدت ریزش مو می‌شود.

مهم‌ترین نکات در حین استفاده از پودر پر پشت کننده

  • از این محصول تنها می‌توانید به مدت 3 تا 5 ساعت بر روی مو استفاده کنید. پس از این مدت حتما موی خود را با استفاده از یک شامپوی مناسب بشویید.
  • در صورت بروز واکنش‌های آلرژیک مانند خارش از مصرف این محصول خودداری کنید.
  • از پودر حجم دهنده تنها می‌توان برای افزایش حجم موی سر استفاده کرد. استفاده از آن در ناحیه ابرو و مژه ممنوع است.
  • این محصول باید در محیط خشک و خارج از حمام نگهداری شود.
  • اگر در مناطق شرجی و مرطوب یا نواحی دارای بادهای شدید زندگی می‌کنید و همچنین برای استفاده از این محصول در فصل‌های بارانی حتما از اسپری‌های تثبیت‌کننده بر روی موی خود استفاده کنید.

تشخیص نمونه اصل و تقلبی پودر پر پشت کننده مو

با توجه به اینکه، افراد زیادی هستند که با مشکلاتی مانند کم‌حجم بودن یا ریزش موضعی مو در ناحیه سر مواجه هستند؛ بنابراین، سودجویان اقدام به عرضه نمونه‌های تقلبی این محصول می‌کنند. استفاده از نمونه تقلبی نه‌تنها سبب افزایش حجم و افزایش مقاومت ریشه مو نمی‌شود، بلکه می‌تواند به ریشه آسیب جدی وارد کرده و طاسی را به دنبال داشته باشند. بهتر است برای پیشگیری از هر نوع عارضه ناشی از مواد آرایشی و بهداشتی، این محصولات را از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

به‌علاوه، به حجم پودر موجود در هر قوطی توجه کنید، زیرا حجم پودر نمونه‌های تقلبی در مقایسه با نمونه اصلی بسیار کمتر است. در اغلب موارد، قوطی پودرهای حجم دهنده تقلبی به تیره و مشکی است.

 

سخن پایانی

به دلیل تاثیر مو و حالت آن در افزایش زیبایی چهره و جوانی فرد، مراقبت و حفظ سلامت مو بسیار مهم است. سبک زندگی، ابتلا به برخی بیمارها و وراثت عواملی هستند که می‌توانند سلامت و زیبایی موی شما را تهدید کنند. از آنجاکه هیچ درمان قطعی برای مقابله با مشکلات مو ناشی از وراثت وجود ندارد، تنها راه این است که بتوانید شدت آسیب وارد شده را کاهش دهید.

استفاده از پودر پر پشت کننده مو می‌تواند حجم مو را افزایش داده و حالت بسیار مناسبی در مو ایجاد کند. تنوع رنگی این محصول استفاده از آن را در هر محدوده سنی و با هر رنگ مو، آسان کرده است. این محصول عارضه جدی ندارد. البته توجه داشته باشید که پس از 5 ساعت باید حتما موی خود را با شامپوی مناسب بشویید.

 

خرید پودر پر پشت کننده موی سر پرفکت در رنگبندی و سایزبندی متنوع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *