مراقبت از بدن

بهترین بالش طبی برای خواب (راهنمای جامع انتخاب)

بررسی انواع بالش و بهترین بالش برای خواب

بهترین بالش طبی برای خواب (راهنمای جامع انتخاب)

آیا شما هم این ماجرای تکراری بدخوابی را تجربه کرده اید که هر روز صبح خسته و کلافه بیدار می شوید بدون اینکه علتش را بدانید؟ یا این‌که با وجود کامل بودن ساعت‌های خواب شبانه، هنگام صبح نشاط لازم را ندارید؛ و انگارنه‌ انگار که چندین ساعت در حالت استراحت بوده اید؟ آیا می‌دانید بهترین بالش برای خواب می‌تواند بهداشت و آرامش خوابتان را کاملاً تغییر دهد و کیفیت خواب شما را بالاتر ببرد؟ با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بهترین بالش برای خواب

اهمیت استفاده از بهترین بالش طبی برای خواب

هر آدمی یک‌سوم از دوران زندگی اش را در خواب به سر می‌برد. خواب علاوه ‌بر ایجاد آرامش پس ‌از یک روز پر دغدغه و طولانی، باعث شادابی و سلامت جسم و روان می‌شود. مسلماً شما هم ‌مانند هر آدم دیگری به ‌دنبال داشتن خوابی راحت هستید، اما شاید کمتر به تأثیر بالش طبی مناسب یا کلا کیفیت و طبی بودن کالای خواب توجه کرده باشید. این روزها اغلب ما ساعت‌های طولانی را پشت میز و سیستم‌های کامپیوتری در محل کار به سر می‌بریم که در صورت عدم مراقبت بزرگ‌ترین اختلالات را برای گردن و ستون فقرات به همراه دارد.

یکی از بهترین کمک‌هایی که می‌توانید به بهبود آناتومی بدن و رفع عوارض ناشی از بد قرار گرفتن فرم بدن در ساعتهای طولانی داشته باشید، انتخاب بالش طبی مناسب و کالای خواب طبی است. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین مدل‌های بالش برای داشتن خوابی آرام را به شما معرفی کنیم.

بالشهای طبی استاندارد چه دردی از ما دوا می کند؟

همان‌طور که اشاره شد علت خیلی از دردهای عضلانی می‌تواند بالش نامناسب باشد. اگر هنگام صبح به‌جای حس و حال خوب و شادی‌بخش، در بخش‌های بالاتنه احساس درد و کوفتگی می‌کنید، احتمالاً باید بالش تان را عوض کنید. بالش نامناسب به مهره‌های گردن فشار آورده و آن‌ها را در وضعیت نامناسب قرار می‌دهد. راحت نفس نکشیدن و خروپف هم یکی از پیامدهای خوابیدن روی بالش‌های غیراستاندارد است. از آنجایی‌ که بالش‌های طبی اصلاح‌کننده وضعیت آناتومی بدن می‌تواند بیماری‌های جسمی را درمان کند، اصطلاحاً به‌ عنوان بهترین بالش طبی برای خواب شناخته می‌شود.

عوارض استفاده از محصولات غیر ارگونومیک

بهترین بالش طبی برای خواب رویایی را چطور انتخاب کنیم؟

هنگام خرید بهترین بالش طبی برای خواب باید پیش ‌از هر چیز سطح حمایتی بالشت طبی برای سر و گردن، میزان تهویه پذیری الیاف داخلی آن و قابلیت انعطاف‌پذیری آن مطابق با سر و گردن را مد نظر داشته باشید. این نکته مهم را در نظر بگیرید که غیراستاندارد بودن الیاف و روکش بعضی از آنها موجب عرق کردن سر و گردن و ایجاد رطوبت ناخوشایند می‌شود. این یکی از علل اصلی خواب نامطلوب شبانه است. از آنجایی‌ که بالش‌های طبی مطابق با بهترین استانداردهای روز دنیا طراحی می‌شوند، خیلی مواقع توسط پزشکان به افرادی که از دردهای مختلف جسمی شکایت دارند توصیه می‌شود.

با وجود اینکه بالش‌ طبی در اغلب موارد به افراد برای جلوگیری از پیشرفت مشکل بدنی توصیه می‌شود. اما برای افراد معمولی هم گزینه ای ایده‌آل برای تجربه خواب راحت و پیشگیری از آسیب به کمر و گردن است.

ویژگی های بهترین بالش برای خواب

خوابی عمیق و دل‌پذیر با محصولات انعطاف پذیر

بالش طبی بهترین بالش برای خواب است که مطابق با ساختار آناتومی سر و گردن و با انعطاف‌پذیری مناسب و الیاف طبیعی تولید می‌شود. این بالشها در انواع شکل و فرم‌های مختلف با توجه به نوع کاربری آن‌ها ساخته می‌شوند. بالشی که نه خیلی نرم است که سر و گردن در آن فرو برود. نه خیلی سخت که انعطاف‌پذیری مناسب برای حمایت از سر و گردن را نداشته باشد. در بالش‌های طبی جدید نوعی فوم هوشمند به‌ کار رفته است که به بهترین حالت انعطاف لازم برای کنترل وزن سر و حفظ زاویه مناسب آن را تامین می کند. در نتیجه سر و گردن و نتیجتاً کل بدن شما در بهترین شکل خود قرار می‌گیرد و خوابی آرام را تجربه خواهید کرد.

کدام بالش مناسب حال شماست؟

بالش‌های طبی بهترین بالش برای خواب هستند و برای افراد با مشکلات و ویژگی‌های مختلف به ‌طور اختصاصی طراحی شده‌اند.

بالش طبی برای بارداری: خانم‌هایی که تجربه بارداری داشته‌اند، حتما تایید می کنند که خوابیدن با آن شرایط فیزیکی چقدر سخت سخت و آزاردهنده است. در صورتی‌که اعضای بدن خانم حامله در شرایط مناسب خود قرار نگیرد، وزن شکم به مهره‌های کمر فشار وارد می‌کند. استفاده از بالش طبی بارداری وزن شکم را کنترل کرده و از انتقال این‌ بار فیزیکی به مهره‌های کمر ممانعت می‌کند.

بالش نازک طبی: افرادی که دچار مشکلات ناشی از بیماری‌ واریس هستند، باید بالشتی داشته باشند که سطح پاهای آن‌ها را بالاتر از سایر قسمت‌های بدن قرار دهد. این نوع بالش طبی کاملاً نرم و انعطاف‌پذیر و نازک می باشد.

بالش طبی تنفسی: شاید شما هم ازجمله افرادی باشید که دیگران از خروپف شما هنگام خواب شکایت می‌کنند. لازم است بدانید یکی از دلایل خروپف، درست قرار نگرفتن سر و گردن نسبت ‌به تنه است. این بالش بهترین بالش طبی برای خواب برای افرادی است که خروپف می‌کنند. این افراد ناگزیر اغلب مواقع روی شانه می‌خوابند. ضمنا برای افرادی که از مشکلات تنفسی رنج می‌برند، بسیار مناسب است.

بالش طبی راحتی برای نشستن: برای اغلب افرادی که از دردهای عضلانی به‌ خصوص کمردرد رنج می‌برند، نشستن روی زمین خیلی سخت است در این شرایط می‌توان از بالش‌های مخصوص گردی استفاده کرد که با نشستن روی آن‌ها تا حد زیادی از فشار به این عضلات کاسته می‌شود.

بهترین بالش برای نشستن

بالش های طبی ضد درد

بالش طبی برای گردن درد: همان‌طور که صحبت شد بالش‌های طبی خیلی سفت یا خیلی نرم می‌توانند دلیل اصلی گردن درد باشند. بنابراین اگر شما هم گردن حساسی دارید یا این‌که از دردهای این ناحیه رنج می‌برید، نیاز به بالش دور گردنی دارید که در هر حالت خواب روی شکم، خوابیده روی کمر، طاق‌باز و… انعطاف مناسبی داشته باشد. در ضمن فاصله مناسبی بین گردن و ستون فقرات ایجاد کند. در عین ‌حال خیلی نرم یا خیلی سفت نباشد.

بالش بین زانوییبرای دردهای زانو : افرادی که با دردهای زانو درگیر هستند، چنانچه در حالت‌های خاصی بخوابند سایش زانوهایشان بیشتر شده و درد بیشتری را متحمل می‌شوند. بالش طبی زانودرد نوعی پروتز انعطاف‌پذیر است که هنگام خواب بین پاها قرار گرفته‌ و از فشار وارد شده به زانوهای حساس جلوگیری می‌کند.

حتما شما هم با افرادی مواجه شده‌اید که دائماً از درد ناحیه پایین مهره‌های کمر شکایت می‌کنند. با استفاده از بالش طبی مخصوص کمردرد تا حد زیادی از بروز این دردها جلوگیری می‌شود. علت این است که بدن افراد در حالت طبیعی و استاندارد قرار می‌گیرد.

بالش طببی آغوشی: خیلی از افراد عادت دارند هنگام خواب بالش را بغل بگیرند. جالب است بدانید این افراد کمتر دچار دردهای کمر و گردن می‌شوند. پس می‌توان این نوع بالش را هم روشی برای پیشگیری از دردهای کمری و بهترین بالش طبی برای خواب دانست.

پاسخ به سوالات متداول درباره خرید بهترین بالش برای خواب

چگونه بهترین بالش طبی برای خواب مناسب خودمان را انتخاب کنیم؟

پاسخ این سؤال در واقع در اختیار خودتان است. اگر کمی توجه کنید که هنگام خواب شبانه چه ویژگیهای بالش برایتان دردسرساز است، یا این‌که اگر چه خصوصیات دیگری داشته باشد، احساس راحتی می‌کنید، می‌توانید بهترین محصول مناسب حالتان را پیدا کنید.

نوع  فوم بالش طبی باید چگونه باشد؟

نوع فوم بالش طبی تا حد زیادی به سلیقه شما در نرمی و سفتی بالش مربوط می شود. به طور کلی بالشها از دو نوع فوم هوشمند و فوم سرد تولید می شوند. فوم هوشمند از این لحاظ که تنها به اندازه استاندارد سر و گردن فرو می رود مناسب تر است. البته انواعی از بالش های الیاف طبیعی، ویسکوز، بالش پر، پنبه ای و … نمونه هایی از بهترین بالش برای خواب مطابق توقعات مشتریان در بازار عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *